004 – Quan em porte mal

Quan em porte mal —cosa que, per cert i per sort, faig sovint—, em castigue de les formes més extraordinàries. No, no faig servir ni el cil·lici ni el flagell, que aquestes coses fan mal i deixen marques, i després sempre hi ha qui et pregunta si ets masoca i, abans que pugues dir que no, ja t’ha girat la cara d’un revés. No, jo faig servir mètodes més psicològics, com ara, el cinema.



Qui ens salvarà de les forces del mal? Els americans!

Així, quan em porte mal, m’obligue a veure alguna de les pitjors pel·lícules de la història del cinema. O, més concretament, aquelles “americanades” en què els americans són els bons més requetebons del món, i salven l’univers de les forces del mal. Pel·lícules com Harmaggedon, o com Independence Day; hi podríem afegir la que feien anit en la Primera, Air Force One, encara que el leitmotiv de la salvació universal només hi figura de manera secundària, perquè del que es tracta ací és veure com de maxote és el president Ford (Harrison), que pot acabar ell a soletes amb el pitjor dels terroristes de l’exunió soviètica.
D’on els ve, als americans, aquest messianisme? Perquè podem negar que ho siguen, però no podem amagar les aproximadament 161.000 pàgines web que, segons Google, en parlen. I el cas és que els únics dos americans que jo conec no només no m’han semblat mai gens messiànics, sinó que, a més a més, són persones amabilíssimes i cultíssimes; tal volta és per això.
I d’on em ve a mi la mania d’autocastigar-me amb aquesta mena de films? No serà que, en el fons, m’agraden, i no ho vull reconéixer? Quin horror! Espere que no siga això… En fi, me’n vaig a treballar, que és una altra manera de castic.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en Vell. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

20 respostes a 004 – Quan em porte mal

  1. Giorgio Grappa ha dit:

    Ha ha ha ha!Mireu el Google hui, mireu-lo! Sembla que el Sherlock encara m’està buscant!

  2. JosepArnau ha dit:

    Xiquet no cal que et torturis tant!!Com va per alli baix? Salutacions des de la pluja!

  3. nimue ha dit:

    no sé quina de totes les pel·lícules que nomenes és més dolenta de totes!!!!em sembla que els teus americans coneguts també són els meus i sí que estan una mica fora dels tòpics d’aquestes pel·lis, per fortuna!

  4. Ainalma ha dit:

    Cadascú s’autocastiga com pot… Jo vaig a tallar-me els cabells, no puc evitar-ho… Però sembla que fa temps que sóc massa bona, perquè m’ha crescut força. Hauré de fer una de les meues prompte.

  5. El Pensador ha dit:

    Hi ha una solució per fer dolenteries sense tenir-se que castigar després. I és molt simple. Tan sols es tracta de no tenir mala consciència. Fa una mica de por, oi? però, us en faríeu creus, de la gran quantitat de gent per a la que els càstigs només existeixen si són ells qui els imparteixen -i, no pas a ells mateixos. Se m’ha anat l’olla altre cop, ho sento. Ja ho veieu, el millor que podeu fer, és seguir-vos castigant. No us feu gaire mal, però. 😉

  6. manel ha dit:

    Bona nit a tots. Giorgio, si ets capaç de fer-te a tu mateix aquests danys que crec irreparables, sapigues que et vull tenir com amic, perquè com enemic em fas molt de respecte.

  7. frederic ha dit:

    Ja ho deia jo que ets una mica raro! Ara que t’entenc perquè a mi, de vegades, també em ve de gust veure alguna d’aquestes americanades horroroses, sobretot a casa, al cine ja és una altra cosa, tot i que reconec que aquestes pelis s’han de veure al cine per l’espectacularitat.Els americans son, sobretot, els reis de l’espectacle.I sí, és cert, jo vaig coneixer un americà de Florida i res a veure amb els clixes que tenim d’ells, era bon tiu, culte i gens, gens salvador del món. Encara hi ha esperança en aquell pais.

  8. isnel ha dit:

    Tot el que vulguis, però no em toquis el Harrison Ford, no me’l toquis…

  9. Lupus Minor ha dit:

    Si ets molt dolent, no et fotré queixalada: tinc el paladar molt delicat.

  10. Xelo ha dit:

    El autocastigo tiene sus riesgos.

  11. Marc ha dit:

    Hi ha cops que em sorprens… aquest és un d’ells. De tots modes, també te una part bona, ara sabem que ho fas com a càstig i no com a oci… Buff 😉

  12. Giorgio Grappa ha dit:

    Aixxxxxx!Per què he d’anar a treballar cada dia?!!!!!!!!(És una pregunta retòrica, però s’admeten opinions.)

  13. Marc ha dit:

    Home, si no treballes no podràs comprar-te aquestes pelis per autocastigar-te… I quan dic comprar-te també em refereixo a pagar el cable de la xarxa…

  14. Giorgio Grappa ha dit:

    Doncs, mira, no me’n recordava. Gràcies, Diguem-ne!😉

  15. Giorgio Grappa ha dit:

    Perdoneu que no us haja contestat encara i que tinga el bloc abandonat. Aquests dies, els astres em són adversos. És temporal, com tot.Espere!

  16. Ainalma ha dit:

    Tranquil, Giorgio, que no passa res, home!

  17. arsvirtualis ha dit:

    Bé, tenim la forma masoquista sofisticada de castigar-se mentalment. La qüestió és: no serà millor acceptar ser conseqüents? Llavors desapareix la mala consciència, i a gaudir de les americanades!

  18. Berta ha dit:

    quan em porte béo quan em ve de gust, et c’est possible,m’afarte de xoxolate negre, d’un 85% de cacau en avant…

  19. Marc ha dit:

    Cap problema, Giorgio. Però sincerament espero que aquest temps no sigui per fer-te cap sessió de cinema americà… 😉 Una abraçada, company.

  20. omar ha dit:

    Jo vaig conèixer fa anys dos americans, que em penso que representaven el bo i dolent d’aquell país: un s’ho mirava tot amb una mena de supèrbia intolerant molt estúpida i l’altre només tenia ànsia per conèixer i aprendre de tot. Tal com a les pel·lícules americanes: el bo era molt bo i el dolent molt dolent. Una abraçada.

Deixa un comentari

