Provatures amb Drivel

Despús-ahir em queixava en les Anotacions al marge que, des que faig servir Ubuntu per connectar-me a Internet, note a faltar el w.Bloggar a l’hora d’editar i publicar els articles dels blocs. Sembra una ximpleria, diran els que estan acostumats a utilitzar les pàgines de Blogger o dels respectius servidors; per a mi no ho és per dos motius:

  1. Qualsevol tipus d’edició via Internet és molt més lenta que si es fa sobre el propi ordinador (tret que tingues una connexió millor que la del propi Guillem Portes).
  2. Quan t’has acostumat a un tipus concret de modus operandi, qualsevol canvi et fot.

Per això no he parat de buscar en la xarxa fins que he trobat alguns editors de blocs per a Linux. I, de moment, he aconseguit instal·lar-me aquest, el Drivel Journal Editor.

Pantalla de benvinguda

Pantalla de benvinguda

I, de moment, ja treballe més a gust. He de dir que la instal·lació no m’ha resultat gens complicada (tothom diu que instal·lar programes en Linux és més difícil que en Windows; jo no hi estic d’acord: només és una mica diferent), i que, en obrir-lo, m’he dut l’alegria de trobar la interfície en castellà (que és la llengua per defecte del meu Ubuntu: vaig observar, durant la instal·lació d’aquest, que si ho feia en català m’apareixia en anglés…).
Drivel té el mínim imprescindible del que jo necessite per a editar els meus blocs; altres tindran altres necessitats. Tanmateix, i perquè veieu que no sóc cap fanàtic del Linux, sinó un usuari tan exigent com qualsevol altre, us diré que, escasos quinze minuts que porte treballant amb ell, ja li he detectat un parell de mancances importants (sempre des del meu punt de vista, és clar):

  • No permet la previsulització dels resultats, la pantalla d’edició només et presenta codi HTML pur i dur (reconec que, sense conéixer mínimament HTML, resultaria molt incòmode).
  • Només té automatitzada la creació de les etiquetes HTML més bàsiques (i encara incloent-hi pocs atributs), cosa que obliga a escriure’n moltes manualment.
  • La quantitat de servidors de blocs amb què pot treballar és encara molt reduïda (Advogato, Atom, Blogger, LiveJournal, and MovableType, segons l’ajuda del programa).

No compte com a defectes problemes que es deuen exclusivament al fet que encara no m’he dedicat a configurar-lo, com a ara que no me funcione el corrector ortogràfic.

En canvi, té algunes característiques que milloren el funcionament de w.Bloggar, com ara la configuració del comptes d’usuari (el menys pel que fa a Blogger), el canvi entre diversos blocs del mateix autor, o la facilitat amb que guarda esborranys d’articles en el disc dur.

Ara ve la prova final: publicar i comprovar-ne els resultats.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Provatures amb Drivel

  1. Giorgio Grappa ha dit:

    Doncs, hi ha algun problema: una de les llistes era numerada, però totes dues apareixen com a desordinades. Bé, hauré de continuar buscant un altre editor; però ja sé que, com a mínim, aquest funciona.

Deixa un comentari

