ADSL i SAI

Dijous al matí, la connexió em va desaparèixer. En encendre la màquina per mirar el correu, vaig comprovar, terroritzat, que el led d’ADSL del router no donava ni senyal. I, efectivament, no tenia connexió.
Després d’una sèrie de trucades al servei tècnic de Telefònica (i de fer i desfer el que ells em manaven, i de deixar que ells feren i desferen al seu gust a través de la xarxa), i quan ja gairebé m’enviaven un tècnic a casa, he reiniciat l’ordinador i he vist, amb gran sorpresa i plaer, que tornava a encendre’s el led en qüestió i que tornava a tenir connexió.

Una última conversa amb el tècnic. Jo havia instal·lat, feia setmanes, un SAI (Sistema d’Alimentació Ininterrompuda) i havia connectat el cable de la roseta del telèfon al SAI, i del SAI al router. Segons el tècnic, açò només és recomanable amb les connexions per RTB; en canvi, per no sé quines coses que ha tractat d’explicar-me, NO S’HA DE FER amb l’ADSL, perquè s’espatlla.

No sé si és així, però això és el que m’ha explicat. I ara, per fortuna, torne a tindre connexió.

Powered by ScribeFire.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a ADSL i SAI

  1. alexm ha dit:

    Jo no em fiaria del que et digui un desconegut per telèfon, i menys encara si el que vol és atribuir l’error a qualsevol cosa per tal de trobar una explicació i així poder donar el cas per tancat.

    Jo tinc el cable de l’ADSL connectat a un filtre de corrent i funciona la mar de bé. Quan el connectes a un SAI, hauria de passar exactament el mateix, és a dir, que hauria de funcionar correctament perquè el filtre només talla els pics de corrent. Tot i que també tinc un SAI petitet, encara no he provat el filtre que duu incorporat, però insisteixo que no hauria d’afectar per a res (si algun dia em decideixo a provar-lo ja t’explicaré què tal funciona).

    La meva experiència amb els cables telefònics és que tots els connectors acaben fluixos: a casa, cada cop que passem l’aspirador pel despatx i toquem els cables de telèfon, l’ADSL es talla. Segurament és quan has desendollat el cable i l’has tornat a connectar que segurament s’ha resolt el problema, no pas per culpa del SAI.

  2. Giorgio Grappa ha dit:

    Doncs, la veritat, Alexm, a mi tampoc no em va semblar gaire convincent. De fet, aquella resposta s’assemblava sospitosament al comentari que em va fer el primer tècnic que em va atendre per telèfon: em va dir que llevés la “T” que permet connectar telèfon i router a la mateixa roseta, perquè aquesta peça podia fallar; una cosa i altra em va sonar a “balones fuera, que ganamos”.

    De moment, i per prudència, el tinc connectat “sense intermediàris” i “en observació”.

    Salutacions!

Deixa un comentari

