La balladora que no sabia ballar

No vull llançar les campanes al vol abans d’hora, però la veritat és que no em puc queixar de l’institut on hi he anat a caure: pocs alumnes (no gaire més de 500), pocs casos problemàtics, i un nivell d’atenció a les aules que no havia experimentat mai; de fet, estic fent una cosa que feia tres anys que no aconseguia fer: classe. Esperem que la cosa continue així.
Tanmateix, hi ha petits detalls que em tenen amoïnat; la sala de professors, per exemple. Com que estic acostumat que la gent treballe als departaments (quan hi ha departaments dignes d’aquest nom, com ací) i que, en qualsevol cas, la sala de professors siga una barreja de sala-de-festes–confessionari–sala-de-teràpia-col·lectiva–consulta-de-psiquiatra, sempre plena de riures i de planys (sobretot, de planys), doncs, la veritat, no m’acabe d’acostumar a veure-hi professors que corregeixen exàmens, preparen classes o busquen informació per internet.

I després estan els curiosos usos i costums (laborals) de per ací. Per exemple, l’ús de la dansa com a element de control d’alumnes problemàtics. L’altre dia, parlant d’un alumne concret, em van dir: “Si veus que es posa violent, a classe, tu, tranquil: l’envies amb la balladora i ja està.” I, poc després, parlant d’un altre alumne: “Sí, va ser per aquest i per aquell altre que ens van enviar la balladora.”
Com és natural, jo flipava amb tanta modernor pedagògica, i tractava d’endevinar quin seria el sistema de treball d’aquesta “balladora”: ballaria una dansa oriental davant davant de les criatures alterades aplicant-hi un sistema similar al de “la música amanseix les feres”? els hipnotitzaria com els encantadors de serps? o els obligaria a ballar batuka fins que, exhausts, deixaren de representar un perill per a la resta de la comunitat? Jo, tot intrigat, tractava, també, d’endevinar quina de les meues companyes tenia més pinta de ballarina.
Però, ca!, ni balladora ni encantadora de serps ni res de res! Punyetera fonètica del català central, que amb la neutralització de les vocals àtones (veges tu, quina mania de fer-les perdre llur pròpia personalitat) i el no fer distincions entre “v” i “b”, els meus companys portaven dues setmanes parlant-me de la “vetlladora”, i no de cap “balladora”! Caxis la fonètica…

Powered by ScribeFire.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a La balladora que no sabia ballar

  1. nimue ha dit:

    home, en el meu institut la balladora oficial sóc jo. De totes maneres encara no se m’ha proposat que balle en classe en cap de les reunions disciplinàries que fem… Espere que la desesperacíó no ens arribe per a tant.

    Però la vetlladora??? i això que és??? La cap d’estudis?

  2. Giorgio Grappa ha dit:

    Doncs, pel que he pogut esbrinar, és una pedagoga més que posa la conselleria d’Educància en aquells centres on ho demanen i en justifiquen la necessitat. Sí, he he, sempre que em parlaven de la “balladora” pensava en tu ballant la dansa dels set vels 😀 . La veritat és que al meu centre anem molt ben servits: grups flexibles, aula d’acollida, UCEE (que encara no sé què collons és), logopedes, educadora, vetlladora…

    El que encara no tinc clar és si vetlla perquè els alumnes en qüestió estiguen bé, o perquè no ens foten cap hòstia a les persones “normals”.

  3. Júlia ha dit:

    A primària la vetlladora no ha de tenir cap títol, està mal pagada, i ha d’atendre nens que precisen atenció individual per causes concretes, deficiències greus, coses així. No sé com va a secundària, per cert.

  4. B. Lucas i Olivé ha dit:

    Doncs jo escriuria a Ensenyament proposant la instauració de la figura de la balladora.

    Salutacions.

  5. el pensador ha dit:

    Mentre llegia, se’m feia difícil, com a tu, d’endevinar què coi faria la balladora. Arribat al final, m’he desencantat. Per tant, m’afegeixo a l’opinió de b.lucas i olivé.

  6. Giorgio Grappa ha dit:

    Júlia, no sé quina titulació té la nostra vetlladora, però l’he vista “en acció” i sembla que sap el que es fa; amb el tipus de “criatures” de què s’ocupa, no sé si un títol seria garantia de res.

    He, he, Lucas i Pensador, jo també m’afegeisc a la proposta. I vull a la Nimue com a balladora oficial!

  7. namaga ha dit:

    haa haaa haaa, Giorgio! quines coses!

Deixa un comentari

