Neo Tux

Les sorpreses agradables vénen de tres en tres. El cap de setmana passat vaig tenir la sort de poder reunir-me amb la Nimue i el Rafa, als que sempre fa massa temps que no veig; vam sopar uns rissotti apoteòsics i vam xarrar i arreglar el món (em sembla, però, que s’ha tornat a espatllar). Al regal de la seva companyia es va unir el d’aquest simpatiquíssim pingüí que, no podia ser d’altra manera, va quedar immediatament batejat com a Tux! Any i mig que porto utilitzant el sistema operatiu dels pingüins, i encara no n’havia aconseguit cap… Em va fer molta il·lusió!

Neo Tux

La tercera sorpresa m’ha arribat avui mateix: un parell de CD amb l’Ubuntu 7.10 que acabe de rebre per correu (als peus d’en Tux, el disc vermell sobre la caràtula vermella i blanca), amb unes boniques enganxines que no trigaran gaire a acabar sobre la tapa del portàtil. Si els demaneu a la Canonical, us els enviarà gratuïtament. Si us he de ser sincer, són bonics; però m’agrada més el disseny que, per a les versions catalanitzades, van fer els companys del LoCo Catalan Team (entre en Tux i el ratolí, sota el salvapantalles de Matrix).

De vegades, la vida es posa simpàtica.

Blogged with Flock

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en amics, GNU/Linux, tux. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a Neo Tux

  1. nimue ha dit:

    ue! quina bona cara que fa el Pingüi! conste que em va costar molt separar-me d’ell, eh!

  2. Giorgio Grappa ha dit:

    Se’t notava, xiqueta, se’t notava! Que diu el Tux que s’ho va passar molt bé amb tu i amb Rafa, i que a veure quan veniu a fer-li una visiteta (es comporta com si la casa fos seva, tu!).

  3. dospoals ha dit:

    A vore, però jo què m’abaixe? L’Ubuntu, el Kubuntu el Xubuntu? Per favor quin embolic de noms!

  4. dospoals ha dit:

    On m’aconselles comprar-me l’ordinador: PCBox, PCCoste, Beep, UPI

    Intel pentium o ATholon?

  5. Déric ha dit:

    Uooooo! Jo en vull un!!!!

  6. Giorgio Grappa ha dit:

    Tranquil, Dospoals, que aquesta sensació de desorientamenta davant de tanta diversitat de versions és ben normal. El tema és complex, de manera que et dedicaré un post explicant-ho.

    Ara bé, perquè te’n faces una idea ràpida:

    Si t’has de comprar ordinador nou, t’aconselle Ubuntu o Kubuntu. També pots baixar-te els CD de tots dos i provar-los abans d’intal·lar-hi res (són Live CD, arranquen des del CD i funcionen des de la memòria RAM sense tocar el disc dur per a res); d’aquesta manera pots triar amb més coneixement de causa.

    Pel que fa al tema d’on comprar l’ordinador, crec que és molt més important que et preocupes de triar un model concret que tinga drivers per a Linux per a tots els seus components: en cas contrari, et podries trobar que Linux no reconeix la targeta de so, o la de vídeo, o la gravadora de DVD. La millor manera de trobar informació sobre quins són els models més compatibles amb Linux és buscar-ho en els fòrums d’usuaris, i, si no hi ha cap consulta sobre aquest tema, formular-la tu mateix i anar llegint les respostes (als usuaris de Linux ens agrada ajudar els debutants). Ho pots provar al fòrum d’Ubuntaires en català (hi ha un motor de recerca, dalt a la dreta: prova a buscar “ordinador compatible”; si no hi trobes res, crea la teua pròpia consulta i explica-hi amb claredat els teus dubtes: aviat et respondran).

    Un altra opció, la més còmoda, és comprar un ordinador amb Ubuntu preinstal·lat; el problema és que hi ha poques botigues que ho oferisquen; jo en tinc localitzada una a Barcelona… et pilla una mica lluny.

    Ja que estem, faré un post tractant d’explicar les diferències entre Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu i Edubuntu, i el per què de tota aquesta diversitat.

  7. Giorgio Grappa ha dit:

    Hola, Déric! Has vist que eixerit és el meu Tuxet? Bé, tu ja el coneixies de veure’l amunt i avall pel vaixell 🙂 . Mmmmm… Em ve al cap un lema d’aquells de l’estil “Posi un pingüí en la seva vida: no serà més feliç, però no li deixarà temps per avorrir-se” 😉 .

Deixa un comentari

