Canviar el xip

A través d’un post en Mi ordenador es libre…, descobrisc una sèrie d’articles sobre la migració de Windows a GNU/Linux. L’autor, PaBLoX, estudiant de medicina i estudiós de la informàtica, se centra en les diferències de funcionament i d’estructura (podríem dir de concepte) entre tots dos sistemes: dependències i biblioteques, sistemes de paquets, gestors de paquets, sistema de directoris i instal·lació de programari són els aspectes que ha tractat de moment (i esperem que la sèrie continue).

Es tracta, doncs, d’un conjunt d’explicacions que poden resultar d’ajuda per als nouvinguts a l’hora de superar els hàbits adquirits amb Windows i, també, aclarir conceptes als qui anem formant-nos a força de Google. Ací us deixe els enllaços:

Actualització

PellRoja (gràcies!) em passa un enllaç sobre el mateix tema; aquest està en català i se centra en els aspectes pràctics: com dur a terme la transició amb les millors garanties d’èxit:

Estic que molts trobareu familiars els passos que s’hi esmenten.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Canviar el xip

  1. Giorgio Grappa ha dit:

    Gràcies per l’enllaç, PellRoja!És de la teua collita? És curiós, són els mateixos quatre passos que vaig seguir jo: començar a usar programari lliure en el Windows (els de sempre: OpenOffice.org, Firefox, Thunderbird), provar alguna distro (Knoppix va ser la primera), fer una instal·lació dual (Ubuntu 6.06) i desfer-me del Windows. Molt típic, una mica lent, però més segur; sobretot, perquè en aquella època em trobava “tot sol davant del perill”, no com ara, que tinc l’Ubuntu CatalanTeam a un parell de clics 😀 .

  2. PellRoja ha dit:

    jo també vaig seguir aquests passos, per això suposo que o vaig redactar així La meva primera distro va ser Mandrake 10. després de passar per diverses distros, va ser ubuntu la que em va donar la llibertat i independencia de windows 😛

Deixa un comentari

