Edatdepèdrix encara donarà molta guerra


Edatdepèdrix és el meu ordinador més vell; quan el vaig comprar, farà uns 15 anys, era només un 386 que, a base d’avaries en la placa base, va evolucionar, de primer, a 486 i, després, a Pentium S a 133 MHz i 32MB de RAM, que és el seu estat actual (i terminal). Es tracta, doncs, d’un equip condemnat a l’Ecoparc. O… potser no; potser, com aquells gals famosos, resistirà encara i sempre a l’invasor.

Ja fa temps que acarone la idea de tornar-lo a posar en funcionament de manera regular, encara que només siga amb finalitats propagandístiques i, amb la sèrie de posts de Ramon Vilar sobre aquest mateix tema, ja no he pogut retardar-ho més.
Els dos principals problemes a solucionar són:

  1. quina distribució li clave, i
  2. com el connecte a Internet.

Perquè heu de saber que el pobre Edatdepèdrix (coses de l’edat) és sord: no té targeta Ethernet; bé, no en tenia fins fa quinze minuts. Feia mesos, li vaig comprar una D-Link DGE-528T, però no havia tingut temps d’instal·lar-li-la fins fa un parell de dies. I aquí van començar els problemes.

En primer lloc, vaig provar amb una Debian Sarge amb el CD d’instal·lació per xarxa (optimista!), però, com que no em reconeixia la targeta, no hi havia instal·lació possible.

Vaig fer marxa enrere i li vaig clavar la mateixa Debian Sarge, però des de CD, i li vaig fer una instal·lació bàsica; la targeta continuava sense funcionar. Vaig tractar de compilar els controladors, tant els que portava el CD que acompanyava la targeta com uns altres que vaig baixar d’Internet: en fer make, només em donava que missatges d’error.

Vaig fer una altre intent amb la Slackware 12, però amb el mateix el resultat. I ni tan sols amb la Damn Small Linux 4.2.5 he tingut sort. Què més podia fer (abans de posar-me a demanar ajut als companys d’Ubuntu-cat)? Doncs… prendre’m un dia de descans 😉 .

Avui, però, he estat una mica més inspirat: he recordat que als budells d’Acopdegarròtix (el Pentium III que ocupa la posició central i que s’ha fet l’amo de la impressora i de la millor pantalla) hi havia una altra targeta: una 3Com (ops, no en tinc a mà els detalls, ja els buscaré) que ha funcionat des del primer dia com una campiona. Pensat i fet: he tornat a esbudellar l’Edatdepédrix, li he tret la D-Link, li he entaforat la 3Com, l’he engegat i… la DSL s’ha posat a navegar sense haver de fer-li res!

Faltava, és clar, la segona part: reconeixeria, l’Ubuntu Gutsy d’Acopdegarròtix, la senyoreta D-Link? Doncs… és clar que sí! Es veu que el vell cap gal l’ha agafat per banda i l’ha posat firme.

I, ara que he ressuscitat l’Edatdepèdrix (o, millor dit, que li he curat la sordesa internàutica), els propers passos són:

  1. Explorar les possibilitats de la Damn Small Linux (que sospite que se’m quedarà petita), i
  2. Investigar quines altres distribucions poden fer treballar aquesta antigalla.

Em pense que ja tinc entreteniment per a les properes setmanes.

Powered by ScribeFire.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en distribució mínima, ethernet, ordinador antic, pentium-s. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Edatdepèdrix encara donarà molta guerra

  1. Anonymous ha dit:

    Home, la veritat es que la damn small linux igual te se queda massa curta.Podries provar la http://www.puppylinux.org que porta més coses, incloent el firefox (la versiuo 1.5).També el podries emprar com a terminal.Sort

  2. Giorgio Grappa ha dit:

    Hola, Anònim. Crec que vaig provar la Puppy fa molt de temps en aquesta màquina, però em va pel cap que no tenia suficient RAM i que no anava ni avant ni arrere; hauré de mirar-ho en el “diari d’experiments”, a veure què en vaig anotar. Recorde, això sí, que quan la vaig provar sobre una altra màquina, sí que em var fer gràcia.Gràcies pel suggeriment!

  3. LoSyX ha dit:

    Ey Tux!Perdona per no haver-te dit res abans… no havia vist que m’havies trobat 😀Ens trobem pel bog sempre que vulguis. Un petó,LoSyX

  4. Tux ha dit:

    És clar, <>LoSyX<>, no m’havies vist perquè sóc petitó!Besets!

  5. Anonymous ha dit:

    Busca info de delilinux a distrowatch.com.Crec que funcionara molt be a la teva supercomputadora.

  6. Giorgio Grappa ha dit:

    Gràcies pel suggeriment, <>Anònim<>! El cas és que el nom em sona. Al juliol, que tindré temps lliure, m’hi posaré, i ja contaré que li pose i com respon.

Deixa un comentari

