The Quiet Man

Una pel·lícula humanament densa i un John Wayne sense pistoles que, tanmateix, no les necessita per aportar aquella aura de dur al seu personatge. I una de les poques pel·lícules sentimentals sense arribar a ser sentimentaloide.
Pels que poden no haver vist aquesta obra mestra de John Ford, ens limitarem a dir que narra el retorn a Irlanda d’un emigrant ja madur, després d’haver triomfat a Amèrica. Adquirir la casa on havia nascut l’enemistarà amb un dels poderosos del poble, cosa que li complicarà la vida sentimental. Vida que ja se li presentava bastant complicada, vista la manera de festejar en aquella curiosa societat.

Sorprenent, però, la sensualitat de l’escena del petó al cementiri.
No sabria dir si gaudeixo més amb les escenes de la taverna, amb els detalls de les regles socials, o amb aquella forma exquisida en què uns personatges es preocupen per altres fins al punt d’aturar un tren hores i hores per permetre que un marit i una esposa es reconciliïn o que els maquinistes puguin assistir a una baralla èpica (homèrica, com diria Mikel, l’alcavot o relacions públiques del poble).

Anuncis

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada s'ha publicat en cinema, un estiu de cine, vacances i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

15 respostes a The Quiet Man

  1. rAnita nOe ha dit:

    no l’he vista.. altra vegada 🙂

  2. deric ha dit:

    ais, no m’agrada el Wayne

  3. ggrappa ha dit:

    Paga la pena, rAnita: és una pel·lícula… diferent.

    I John Ford no t’agrada, Déric? Perquè la pel·lícula no és John Wayne, hi ha moltes més coses.

  4. alexm ha dit:

    Per mi és una de les millors peŀlícules d’en Wayne i de tota la història del cine, Molt recomanable per a tots els públics!

  5. rAnita nOe ha dit:

    ai, giorgio que m’acabe d’adonar que t’has cambiat el nom..
    ara eres com el 007, soc grappa, g g grappa! jajajajajaja

  6. ggrappa ha dit:

    I mira que hi ha poques pel·lícules recomanables per a tots els públics. Però em fa l’efecte, Àlex, que és bastant desconeguda.

    Que no, rAnita, que el nom no me l’he canviat! És que encara no m’he clavat a retocar la configuració del WordPress, i surt el que surt… Però m’agrada la comparació amb el Bond 😀 .

  7. rAnita nOe ha dit:

    pues podries deixarlo com esta, cambi de blog, nom mes curt..
    a mi m’agrada.

  8. Nimue ha dit:

    Buf… a mi em fa una mica de mandra el Wayne aquest. Si és una peli de vaqueros encara però si no… mmmm… no sé…

  9. ggrappa ha dit:

    Es quedarà com està, rAnita, em fa mandra canviar-lo 😉 .

    Doncs, no, no és de vaquers, Nimue. I, la veritat, no t’imagine mirant pel·lis de l’oest.

  10. rAnita nOe ha dit:

    i dins d’uns anys podre contarle als meus amics aixo de ” si, jo li vaig cambiar el nom al mitic grappa”.. 😀
    petontes

  11. deric ha dit:

    no m’agrada el western… ah! que aquesta no és un western? bé, doncs, tampoc m’agrada el Ford, La Diligència és inaguantable.

  12. zel ha dit:

    Ni idea de la peli, no sé si l’he vist o no, em fa que té els seus anys, no? I per tant m’hauria de sonar…però no, vaig a tornar a veure el trocet!

  13. ggrappa ha dit:

    Caram, rAnita, això de "mític" m’ha arribat al cor 😀 .
    Veus, Déric? Una cosa sí que té en comú amb La diligència: la importància de la comunicació entre les persones. Però aquí s’acaben totes les semblances.
    I tant que té uns quants anys, Zel. Aquí, el Wayne està jove i prim.

  14. isnel ha dit:

    Jo ara mateix, no sabria dir si l’he vista. Suposo que sí. A més, el tema m’agrada. I en Ford, també. En Wayne, depèn de les pelis. Una abraçada d’estiu!!!

  15. ggrappa ha dit:

    Jo pense que sí que t’agradaria.
    Una abraçada, Isnel!

Deixa un comentari

