Que se n’ha fet, de les maratons olímpiques?

No he seguit els esdeveniments d’aquestes olimpíades perquè, a mi, l’esport, m’agrada practicar-lo: veure com el practiquen altres m’avorreix sobiranament. Tanmateix, com que fa molts anys solia córrer la marató, m’agrada contemplar aquesta prova. Ho reconec, no és gaire espectacular; directament, és un muermo, tret que la coneguis molt bé i et puguis identificar amb els protagonistes.

Tradicionalment, la marató masculina era l’última prova de totes, la que servia de cloenda; suposo que, per la seva duresa mítica, és un bonica manera de simbolitzar l’esforç que representa arribar a participar en una olimpíada, una mena d’homenatge a tots els atletes de totes les especialitats. La marató femenina, introduïda fa encara pocs anys, també ocupa un lloc d’honor i sol marcar la fi de la primera meitat dels jocs.

Bé, doncs aquí ve la meva sorpresa: ni una sola imatge de la marató femenina, ni una sola imatge de la marató masculina; només una línia de text al peu de la pantalla ens ha informat dels guanyadors. Bé, almenys en els cadenes obertes i públiques que estic seguint: algú em sabria dir si se n’han oferit imatges en alguna cadena de pagament? Perquè, si fos així, podria pensar que el règim comunista xinès s’ha comportat d’una manera més descaradament capitalista que qualsevol altre organitzador anterior i, en voler rendibilitzar unes imatges, les ha ocultat al públic general; no em sorprendria gaire. Però, si no fos així, només em quedaria la segona hipòtesi.

I la segona hipòtesi em diu que la marató és una prova que se celebra en un circuit obert sobre asfalt (normes indiscutibles, definició de la mateixa prova), és a dir, pels carrers de Pequín. I potser el govern xinès ha preferit no oferir-ne cap imatge, per tal de evitar que el món s’assabenti dels sistemes de seguretat que han d’evitar el més mínim intent de protesta dels partidaris de la llibertat del Tibet (o qualsevol altre motiu de protesta que els ciutadans del país més gran del món puguin tenir).

Algú en sap alguna cosa? O haurem d’esperar a les cròniques a posteriori de periodistes, atletes i espectadors?

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en llibertat, Política, societat, televisió. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

10 respostes a Que se n’ha fet, de les maratons olímpiques?

  1. Anonymous ha dit:

    Jo juraria que aquesta matinada, aprox. 02:15h d’aquí, 08:15h d’allà, vaig veure una penya de nois en calces curtes corrent, i ja portaven una bona estona corrent (uns 15 minuts, precisament), o sigui que els 100 metres no eren 😀 (de la femenina, ni idea…).Papapep

  2. Giorgio Grappa ha dit:

    Doncs, sí que pot ser. Era pels carrers de Pequín? No en cap estadi o circuit tancat? I no recordaràs en quina cadena ho has vist <>Papapep<>? Igual és que he tingut mala sort en triar-les; per això he llençat la pregunta: no es poden controlar totes.

  3. dospoals ha dit:

    Corrobore el comentari de l’anònim. Jo ho he vist per la U de RTVE. El circuit era obert, pels carrers de Pequín i han combinat imàtgens aèries amb les de motos.Sobre el tema pancartes, no n’he vist cap, no m’hi he fixat tant.

  4. Giorgio Grappa ha dit:

    La fotografia està fora de context, no sé de quan és.Bé, aleshores, és que hem tingut mala sort en triar les cadenes. Millor, així la cosa no és tan greu.

  5. zel ha dit:

    Jo si que la vaig veure, la va guanyar un noi africà, no em preguntis ara però crec que etíop, no ho se del cert, sí que em vaig fixar en les seves cames, primes i fibrades i van dir que havia batut el record i de molt, que semblava impossible tant d’aguant…

  6. Giorgio Grappa ha dit:

    Aquests etíops són increïbles. He sentit dir que l’ha deixada en 2h 6m; això vol dir fer cada quilòmetre en 3 minuts, és a dir, anar a 20 km/h durant tota la cursa: una barbaritat.

  7. Lliri blanc ha dit:

    no he mirat cap gara enguany…és una meva protesta personal.La maratona l’he guanyada jo mateixa.petons

  8. Giorgio Grappa ha dit:

    Ja ho he vist, ja, <>Lliri Blanc<>: ets una campiona!

  9. nimue ha dit:

    juer amb l’etíop…

  10. Giorgio Grappa ha dit:

    No li cal comprar-se cotxe, <>Nimue<>.

Deixa un comentari

