OpenOffice.org i els fitxers docx

Un dels objectius de la versió 3.0 de l’OpenOffice.org, prevista per a aquesta tardor, és la compatibilitat amb els formats del Microsoft Office 2007 (la novíssima versió de la suite d’en Bill Gates, que no poden ser llegits per les versions anteriors del mateix programa, amb els consegüents problemes per als seus usuaris), entre els quals està el docx, el format dels documents de text.

Bé, doncs, per a la meva sorpresa, resulta que la versió actual de l’OpenOffice.org, la 2.4.1, ja pot obrir sense problemes els documents docx. Al menys, això vaig comprovar ahir, quan em va arribar un d’aquests (d’estructura molt senzilla, tot s’ha de dir, una simple carta) com a adjunt d’un correu.

Les capacitats del Programari Lliure continuen sorprenent-me.

Powered by ScribeFire.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en Informàtica, programari lliure. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

17 respostes a OpenOffice.org i els fitxers docx

  1. SiscoGarcia ha dit:

    Això mateix em va passar a mi fa uns dies; quan ja anava a queixar-me al remitent pel format del fitxer adjunt… va i resulta que l’OOo 2.4 me l’obre sense cap problema.És increïble com d’efectiu és l’OpenOffice, fins i tot més que el mateix privatiu a l’hora d’obrir els seus propis fitxers!

  2. Arnau ha dit:

    Com disfrutaré ara quan una persona amb el Word 2003 no pugui obrir un fitxer fet amb l’últim Word i jo li pugui dir: “Passa’t a l’OpenOffice que ho obre tot!”.

  3. Carquinyol ha dit:

    A mi el que m’agradarà veure és què passa amb NeoOffice ara que OpenOffice ja està en versió Mac directament.

  4. Claudia Nobre ha dit:

    Visca el programari lliure, muiga Microsoft!!Giorgio estem apunt de fer una altra conversió o siga que ja pots preparar un pingüí més ;PI d’altra banda, jo des de l’institut, intente fer que s’instal·le a tots els ordinadors, com a mínim en doble possibilitat d’arranque.

  5. Giorgio Grappa ha dit:

    El que em sorprèn, <>Sisco<>, és que no li hagin donat publicitat a aquesta característica. Jo, almenys, no m’ho he trobat enlloc.Doncs, sí, <>Arnau<>: molta gent que treballa amb versions antigues del Word es trobarà amb un bonic problema (o amb l’ocasió perfecta per canviar a OpenOffice, si algú els aconsella a temps).Em penso, <>Carquinyol<>, que si l’original està disponible, molts pocs preferiran un derivat.I qui és l’afortunada <>Claudia<>? La conec jo? No sé per què, però em penso que és una noia.Molt bé! Molt bé! Dóna la batalla en el centre! Jo he aconseguit que instal·len la Linkat en <>un<> ordinador (però no va ni la meitat de bé que les Ubuntu…).

  6. rAnita nOe ha dit:

    no mes falta aquello de “facilisimo”petonets

  7. Giorgio Grappa ha dit:

    I tan fàcil, <>rAnita<>, i tan fàcil: no calia fer res, només “clic” i ja estava!

  8. zel ha dit:

    Uaaaaaale, ualeeeeeeeeeeeeeeeee, ja m’estàs convencent…però l’open office ja el tinc, eh? només que de vegades m’embolico!!!!

  9. Giorgio Grappa ha dit:

    Doncs, si tens l’OpenOffice, <>Zel<>, ja veus, no et cal el Word per a res: si l’esborres, ja no t’embolicaràs 😛 .

  10. Claudia Nobre ha dit:

    Doncs…sí, Jordi, la coneixes i és una dona que viu a Massarojos, et sona?Bé, de moment, només sembla que li agrada el tema programari lliure, però tot arribarà!

  11. Claudia Nobre ha dit:

    Per cert, el meu xic està lluitant a la feina contra l’imperi malèfic, però els informàtics no el deixen. Ja t’ho explicarem.

  12. Giorgio Grappa ha dit:

    I tant que em sona! Ja m’ha comentat alguna cosa, per això m’ho imaginava.El teu xic és molt valent: els informàtics fidels a l’imperi malèfic són molt tossuts. Que la Força l’acompanyi!

  13. Tux ha dit:

    <>Claudiaaaaaa<>! Millor que l’acompanye un pingüíííííí, que som molt eficients i molt tossuuuuuuuuuts!

  14. jero ha dit:

    També em vaig descarregar l’OpenOffice fa ben poc i estic d’acord amb el que dius: les capacitats del programari lliure sorprenen gratament.

  15. Deric ha dit:

    jo trobo a faltar un editor senzill d’imatges, el gimp el trobo massa complicat, per lo demés estic encantat amb el teu consell de posar-me el openoffice

  16. dospoals ha dit:

    Sobre els claus que em vas donar, crec que esborraré l’ubuntu 7.10 i em posaré el 8.10

  17. Giorgio Grappa ha dit:

    I la versió 3.0 està al caure, <>Jero<>, a veure quines novetats ens porta.M’alegro d’haver encertat amb el consell, <>Déric<>. Pel que fa al Gimp, jo no el faig servir gaire, però si és complicat és perquè té moltíssimes opcions; hi ha molta gent que pensa que ja fa temps que té més opcions que el Photoshop.Tenint en compte que només hi falten dues setmanes, <>Dospoals<>, no és mala decisió. Però procura tenir millor memòria 😉 .

Deixa un comentari

