Configurant una targeta de vídeo SiS 771/671

M’he passat dos dies barallant-me amb ella, de manera que ho penjo aquí perquè no se m’oblidi i per si pot ser d’ajut a algun company.

En la fàbrica, al meu departament, ens han regalat un portàtil Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535:; he aconseguit convèncer els companys per fer-hi una instal·lació dual, Windows-Ubuntu (no, no m’he encarregat de la primera, és clar). Si en teniu ocasió, no el compreu, perquè el fabricant no proporciona controladors Linux ni per a la targeta de vídeo ni per a la de xarxa sense fils, de manera que, enlloc de la resolució de pantalla de 1280×800 que ofereix sota Windows, us quedareu amb només 800×600, i tampoc no podreu fer anar el wifi.

Després de dos dies de dura batalla, he aconseguit solucionar el tema de la resolució de pantalla (gràcies a Somnus07); només calia copiar les següents línies:

HorizSync 30-107
VertRefresh 50-185

al fitxer /etc/X11/xorg.conf, dins de l’apartat Section "Monitor". A continuació, he reiniciat el servidor de les X i m’he endut una gran alegria en obtenir la superxulimegaguai resolució panoràmica de què parlava al principi. Buf.

Ara només em falta fer anar el wifi. Però així ho deixaré per a més endavant, ara tinc massa feina.

Powered by ScribeFire.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en L'aventura del pingüí, Linux, maquinari, ubuntu. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

8 respostes a Configurant una targeta de vídeo SiS 771/671

  1. Giorgio Grappa ha dit:

    En realitat, <>rAnita<>, la complicació era trobar la informació justa, però una volta l’he trobada, ha resultat molt fàcil😀 .

  2. papapep-gmail ha dit:

    Hola! podries provar això:http://b2dbuntu.wordpress.com/2008/11/11/atheros-wireless-en-ubuntu-810-intrepid-ibex/no és massa feina😉PS1 Al pas que vas et veig dormint al balcó amb tants ordinadors, no hi cabràs🙂PS2 T’has adonat que ja et falten mans per a tantes màquines???😛

  3. Giorgio Grappa ha dit:

    Gràcies per la xulla, <>Papapep<>, gurú de la gurureria! Ara mateix li faig una ullada i demà de matí em poso mans a l’obra.PS1: Per sort, a més del balcó, que és gran, tinc la terrassa, que és enorme😛 .PS2: Estava pensant en fer-me unes pròtesis. Amb processadors controlats per Linux, és clar!

  4. Tux ha dit:

    <>Dériiiiiiic<>! Si açò li arriba a passar al Giorgio fa tres anys, encara estaria mirant-se els pingüins des de la finestraaaaaa!😀

  5. zel ha dit:

    Ja saps que per mi, això sóna a pingüinès, vull dir, no hi entenc res… Sóc un desastre i he de reconéixer que em fa mandra…és molt greu, doctor????? Petons!

  6. Tux ha dit:

    <>Zeeeeeeeel<>! Bonicaaaaaaaa! No t’amoïnes, que això és cura amb pastís de sardines, el preferit dels pingüineeeeets!

Deixa un comentari

