Cançó de bressol

Les cançons de bressol són moltes coses al mateix temps. Originàriament, una manera de tranquil·litzar els nadons i els nens més petits i ajudar-los a dormir; un expressió artística, a cavall entre la música i la poesia; una mostra de l’esperit d’un poble.

Tanmateix, també poden ser una arma en la guerra psicològica si, com ara mateix, el pare de la criatura s’entesta a cantar-la amb tota la força dels seus pulmons, desafinant més que un adolescent en època de canvi de veu. No només és impossible que el fill del meu veí s’adormi, sinó que estic plantejant-me seriosament baixar i arrencar-li les cordes vocals sense anestèsia. El seu fill m’ho agrairà.

Foto d’Urielo (cc: by-nc-nd 2.0)

(L’entusiasme paternal hauria d’estar limitat per llei, com la velocitat dels cotxes en carretera.)

Powered by ScribeFire.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en Personal, societat. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Cançó de bressol

  1. Jesús M. Tibau ha dit:

    més aviat s’han de xiuxeuejar amb tendresa, i no estracta que el xiquet odiï la música per a tota la vida

  2. Arell ha dit:

    …què no recordes que fa 40 i pocs eres tu a qui li cantaven…? felicitats

  3. Giorgio Grappa ha dit:

    Em sembla, <>Jesús<>, que el meu veí no s’ha aprés aquesta lliçó i que el seu s’estimarà més el silenci que la música. És trist.Gràcies, <>Arell<> (em sembla que ja tinc clar qui ets; fins ara hi tenia algun dubte…).Però, en realitat, no me’n cantaven pas, de cançons de bressol: em sacsejaven com en una batedora fins que em quedava grogui; i així m’he quedat😛 .

  4. namaga ha dit:

    N’estic d’acord s’hauria de fer quelcom, jo he arribat a escoltar tan sols l’estrofa de “Feliz Navidad” repetida i repetida i repetida, grr!

Deixa un comentari

