Saltar del directori a la pàgina web

Ja fa temps que estic organitzant la meva biblioteca digital (documents pdf, odt, doc, txt…) en una estructura de directoris i subdirectoris adaptada als meus gustos. Tanmateix, tenia una limitació que no sabia com superar: no sabia com crear documents (en el meu disc) que enllacessin altres documents presents en el web; això m’obligava a mantenir un segon sistema de referències a través de les Adreces d’interès del Firefox. Avui, però, se m’ha encès la neurona mentre navegava per la xarxa i unes pàgines m’enviaven automàticament a unes altres…

En efecte, hi ha un element HTML dins de l’etiqueta head que et redirecciona automàticament a un altre document; es fa servir, nomalment, quan hom canvia d’adreça, però he pensat que també es podria adaptar a les meves necessitats. Així, he creat un document anomenat guida.html amb el següent contingut:

Guida avanzata di scripting Bash

En cinc segons hauries d’arribar a la Guida

Guida avanzata di scripting Bash

Un’approfondita esplorazione dell’arte dello scripting di shell

Mendel Cooper

L’he desat al disc i, des de l’administrador de fitxers, he fet clic al damunt: la màgia ha funcionat i s’ha obert el Firefox amb la petita descripció que hi havia inclòs, i ha saltat a la Guida als cinc segons. He fet una segona versió canviant el valor 5 pel valor 0 i també ha funcionat (més ràpid, és clar).

Després, pensant que potser em podia estalviar alguns elements del document, he començat a fer proves i he arribat a descobrir que només em calia la línia amb l’element META, tota la resta es pot eliminar.

I ara ja puc organitzar la meva biblioteca amb petits documents html que enllacen amb els seus corresponents a la xarxa.

(Ja sé que és una xorradeta, però feia temps que cercava una solució així de senzilla.)

Anuncis

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en fitxers, internet, utilitats. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Saltar del directori a la pàgina web

  1. RainCT ha dit:

    Home… També podries haver creat una llançadora amb l’ordre «www-browser http://example.com» (on example.com és la pàgina web que vulguis que s’obri).La comanda www-browser apunta al navegador que tinguis marcat com a preferit (pots canviar-lo amb «sudo update-alternatives –config x-www-browser»), de manera que si mai canvies de navegador no cal que toquis totes les llançadores.

  2. Ja ho deia el capità enciam:«Els petits canvis són poderosos!»

  3. Arnau ha dit:

    També es pot creant una llançadora:botó de la dreta-> crea una llançadora.A nom hi pots posar el nom que vulguis i en el camp d’ordre poses firefox seguit de la direcció que vulguis.Clar que aquesta opció només serveix per al Gnome.

Deixa un comentari

