EeePC 701: Instal·lació minimalista de la Jaunty Jackalope

Al final, ahir, després de la pista de l’Andreu que m’encaminava cap a la mini.iso correcta, em vaig animar i vaig tornar a intentar la instal·lació sobre el petitó de la casa. Vaig tornar a formatar el llapis USB com a FAT 16, vaig instal·lar-hi la mini.iso amb l’ajut de l’UNetBootIN i vaig recomençar el procés, aquesta vegada amb èxit (però no sense dificultats).

En engegar des del llapis, vaig trobar la pantalla de boot (cal introduir-hi “cli” i prémer “Entrar”) i aviat vaig anar a parar a un menú tipus NCurses que els debutants, com jo, hem vist en poques ocasions. En triar el català com a idioma de la instal·lació, em vaig trobar amb una traducció parcial, amb moltes coses en anglès (però, per sort, fàcilment desxifrables en la major part dels casos).

Us resumeixo els passos que presentava el procés i us comento només els que em van donar problemes o em van semblar més delicats:

  1. Seleccionar llengua d’instal·lació
    • Catalan
    • ca.ES.UTF-8
  2. Configurar el teclat
    • Keyboard: Asus Laptop
    • Origin keyboard: Spain
    • Variant: Spain
  3. Detectar el maquinari de xarxa
    • Permetre l’ús de targetes PCMCIA? . (No sé si és el que tocava, però va funcionar.)
  4. Configurar la xarxa
    • DHCP (i es va connectar a la primera; li havia clavat el cable)
  5. Seleccionar rèplica de l’arxiu d’Ubuntu
    • Protocol HTTP
    • País: Espanya
    • Arxiu: es.archive.ubuntu.com
  6. Descarregar complements de l’instal·lador
    • No hi vaig triar res.
  7. Configurar el rellotge
    • NTP
    • Servidor: ntp.ubuntu.com
  8. Detectar els discos
    • Probablement, em direu que és un error, però el disc de 4 GB el tinc partit en dos: 3’8 GB per a l’arrel i 0’2 GB per a la swap. Els va detectar perfectament
  9. Partir els discos
    • No vaig canviar res. Vaig formatar sda1 com a Ext4.
  10. Instal·lar el sistema base
    • Aquí van venir els problemes i les pantalles vermelles (que fan molta més por que la pantalla blava de la mort: el color impressiona!). Crec que alguns paquets trigaven massa en descarregar-se, fins al punt que vaig haver de repetir aquest pas (per sort, només aquest).
    • Cap al final, en va donar a triar entre una bona colla de kernels; seguint els consells d’en Sharwin_F, vaig triar linux-generic i va anar bé.
  11. Configurar usuaris i contrasenyes
    • Cosa curiosa: em va preguntar si volia xifrar el directori de l’usuari; li vaig dir que sí.
  12. Configurar el gestor de paquets
    • Va preguntar-me molt clarament si volia activar els repositoris de programari restringit, universe, multiverse, retroversional (ein?) i partner.
  13. Seleccionar i instal·lar programari
    • No hi vaig seleccionar res (cercava crear-me un sistema mínim i anar afegint-hi només el que realment necessités) i es va poser a baixar i a instal·lar 110 paquets: és això l’ubuntu-minimal o com es digui?
  14. Instal·lar GRUB (també s’hi podia triar LiLo)
  15. Finalitzar la instal·lació

El procés va trigar hores, però pagava la pena. Ara estic configurant un sistema el més lleuger possible per a aquesta cosa petitona i blanqueta; més endavant ja contaré quins paquets he instal·lat.

Ah!, després de netejar la caché, l’ocupació del disc és de només unes 750 MB, encara sense entorn gràfic ni res.

Moltes gràcies als companys que m’hau donat un cop de má via IRC, el Sharwin_F, el RainCT, el Papapep, l’Arualvi i poster em deixo algú.

Powered by ScribeFire.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en asus eeepc 701, consola, distribució mínima, GNU/Linux, idèfix, jaunty jackalope. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a EeePC 701: Instal·lació minimalista de la Jaunty Jackalope

  1. Andreu ha dit:

    Molt bon manualet🙂

    Jo si et confesso, vaig acabar tirant pel dret!!! Digue’m mandrós..

    * Vaig instal·lar la 9.04 des d’un pendrive
    * Tunejar aparença per lletres petites
    * apt-get dist-upgrade perquè era la RC i no la final (hi havia poques novetats)
    * Obrir synaptic i ordenar paquets instal·lats per tamany gran, i començar a esborrar. Allibero gairebé 1Gb.
    * Instal·lar paquets meus habituals (ubuntu-restricted-extras, vlc…)
    * Instal·lar utilitats per l’eeepc

    M’ha quedat 2Gb utilitzades i 1.7 Lliures, no em puc queixar!

  2. Giorgio Grappa ha dit:

    Doncs, t’has estalviat una bona feinada, <>Andreu<>, va ser un procés molt llarg. Bé, també tenia curiositat per veure si ho aconseguia🙂 .

    Ara, a gaudir de la Jaunty!

Deixa un comentari

