ELinks amb suport UTF-8

M’ho havia semblat, però no havia tingut temps de comprovar-ho: la versió d’ELinks 0.12pre2, incorporada per la Jaunty Jackalope, ja té suport per a UTF-8; la que porta la Intrepid, la 0.11.3, no ho té.

Per als que tenim el vici d’emprar accents i de llegir-los, tota una millora que el situa encara més amunt en el duríssim rangking dels navegadors en mode text.

Aquesta setmana, que s’ha complert el 15 aniversari del navegador Opera, he participat en un mini debat sobre quin és el millor navegador del mercat. Com és habitual en mi, jo vaig plantejar els tres dubtes de rigor:

El millor navegador:

  1. Per fer què?
  2. Per que ho faci qui? (formació, hàbits de treball, limitacions…)
  3. Per fer-ho com? (sobre quina màquina i sistema, en entorn domèstic o professional…)

En el meu cas, si només estic cercant informació en mode text (i aquesta és, de llarg, la meva prioritat), i si les pàgines que visito segueixen els estàndards (això no sempre passa, però), ELinks és la meva elecció: ràpid, estalviant-me descarregar imatges que no m’interessen i que, a més a més, em distreuen. Si necessito veure-les, sempre ho puc fer clicant a sobre de l’enllaç i fent servir un programa visualitzador lleuger.

En canvi, si vull accedir a certes pàgines de l’empresa on treballo, com que estan dissenyades per a Firefox (afortunadament), no hi tinc cap altra opció. I si penso fer servir algun dels utilíssims complements de què disposa, doncs, també. D’altra banda, qui es pot resistir al navegador més personalitzable de la xarxa?

Finalment, Opera (que, dissortadament, no és programari lliure), em proporciona una alternativa interessant quan no puc visualitzar bé una pàgina amb el Firefox: com que fa servir un altre motor (crec), de vegades m’ho soluciona. D’altra banda, i d’això ja fa molts anys, va ser la meva primera alternativa a l’EI (l’Explorador de l’Imperi), cosa que sempre crea un vincle sentimental.

El millor navegador? Doncs, ja sabeu, en funció del què, del qui i del com.

Però, naturalment, sempre estic obert a experimentar amb altres propostes.

Powered by ScribeFire.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en consola, elinks, firefox, internet, navegadors, opera, programari, utf-8. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

