Dificultat

La pedagogia constructivista explica que la dificultat (Df) és la diferència entre allò que hem d’aprendre (coneixements finals, Cf) i allò que sabem (coneixements inicials, Ci):

Df = Cf – Ci

En la meva opinió, la dificultat és la diferència entre allò que hem d’aprendre i allò que sabem, dividida entre les nostres ganes d’aprendre (GA):

Df = ( Cf – Ci ) / GA

Evidentment, com que

Cf > Ci

això implica que

Cf – Ci > 0

De manera que si GA tendeix a zero, Df tendeix a infinit:

lim GA→0 Df = lim GA→0 ( ( Cf – Ci ) / GA ) = ∞

I no estava pensant en els meus alumnes, sinó en els meus companys.

Powered by ScribeFire.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en assaig, Educància, Treball. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Dificultat

  1. SiscoGarcia ha dit:

    Quanta raó que tens… i que bé que van les matemàtiques per tal d’explicar les coses.

    Dit així són faves comptades… per això és una ciència exacta😉

  2. nimue ha dit:

    Tens una certa tendència a pensar que només tu fas les coses ben fetes… Entre els teus companys no hi ha ningú que treballe bé? quina llàstima… Els meus, la immensa majoria són gent molt professional i molt motivada per ensenyar i per aprendre. N’hi ha un parell o tres que no, però vaja…

  3. George Guinness ha dit:

    Tot un art, Sisco, tot un art…

    Hauries d’haver intuït, Nimue, tu que em coneixes tant, que em referia a un àmbit concret del coneixement (la informàtica) i que, empés per alguna experiència negativa i recent, he generalitzat: entrar en detalls de si són el 80 o són el 70 % els companys que no volen sortir de la rutineta del Guor i de l’Esplorer m’ha semblat un esforç innecessari i inútil (en això consisteix generalitzar).

    Però, sí, hi ha alguna excepció; i sembla que, entre la nova fornada que ha entrat aquest curs, el percentatge dels interessats en el tema ha millorat sensiblement. Llàstima que, segons el sistema “mariquita-el-último” de la nostra empresa, poca influència tindran en les decisions sobre aquest tema.

    I no és que tingui una certa tendència a pensar que només jo faig les coses ben fetes, és que només jo faig les coses ben fetes😛 .

Deixa un comentari

