Aniversari

Si la data que vaig escriure sobre el CD no està equivocada, avui fa 5 anys que em vaig descarregar la Knoppix 3.7. Va ser la primera vegada que veia, gràcies al miracle dels LiveCD, un escriptori KDE (versió 3.3.1, si hi teniu curiositat). En aquell moment, l’aspecte (icones, menús, finestres) em va semblar tosc; però el funcionament era tan similar a l’entorn que coneixia, que vaig perdre-hi la por de cop.

M’hi van sorprendre (gratament) moltes coses. El menú, per exemple, estava agrupat per categories, i no pas pels fantasiosos noms dels fabricants del programari: Editors, Gràfics, Internet, Multimèdia, eren etiquetes que deixaven ben clar el que hi trobaries; en canvi, quina mena d’indicació donaven noms com Adobe o Macromedia? I aquell detall tan senzill i tan pràctic de poder amagar el panell inferior i recuperar-lo quan realment et calgués, guanyant espai en la pantalla per treballar-hi amb les aplicacions; o aquella novetat espectacular dels espais de treball que t’ajudaven a organitzar la feina.

El camí, però, abans d’arribar a la Ubuntu 6.06, va ser llarg i solitari, i vaig haver d’aprendre, a cop de manual descarregat d’Internet i durament interpretat, a batallar amb conceptes totalment nous per a mi, com partició, sistema de fitxers, muntar i desmuntar, compilar un paquet, resoldre dependències.

I és precisament per aquella soledat dels primers dos anys que valoro tant i tant el col·lectiu d’Ubuntaires, no tant pel fet de saber que sempre hi trobaràs algú que et doni un cop de mà com per haver transformat un itinerari aspre, feixuc i seriós, en una experiència enriquidora, amena i, fins i tot, divertida. Gràcies, companys!

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en aniversaris, GNU/Linux, kde4, knoppix, ubuntu. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Aniversari

  1. SiscoGarcia ha dit:

    Gràcies a tu perquè saps dir les coses d’una manera tan poètica 😉

  2. Giorgio Grappa ha dit:

    Poètica? Si m’he limitat a fer una ressenya periodística, no m’he inventat res!

    El que passa és que les aventures, en general, són molt poètiques; i si són en busca de la llibertat, arriben a ser romàntiques.

    🙂

Deixa un comentari

