Clibuntu 9.10

A veure, per on començo: pel final o pel principi? Doncs, pel final.

Disculpeu si aquesta entrada d’avui és especialment caòtica, tant pel que fa al contingut com pel que fa a la forma. El cas és que estic intentant (no sé si ho aconseguiré, és la primera volta en la vida que faig això) editar i publicar aquest post des d’Elinks, el meu navegador de text preferit. Que per què faig una cosa tant rara?

Bé, doncs, resulta que, anit, mentre intentava instal·lar la Kubuntu 9.10 Netbook Remix al Pneumàtix, donant per acabada l’experiència amb la Ubuntu Moblin Remix, vaig observar que el procés anava a pedals: arribar al punt on s’ha de particionar el disc dur em va costar 35 minuts. Escamat, vaig aturar tallar-ho tot i vaig tornar a crear l’USB instal·lador; vaig recomençar, però tornàvem a estar igual: lentííííííssim!

Vaig canviar d’estratègia i vaig preparar un altre USB, aquesta vegada amb una Xubuntu Alternate, vaig triar, amb F4, l’opció “Instal·lar un sistema base”, vaig realitzar tot el procés en 15 minuts, vaig reiniciar, vaig actualitzar, vaig afegir alguns paquets imprescindibles (screen, vim, elinks, htop, gpm, txt2tags), i ho vaig donar per bo. Fa una estona m’he fet una còpia de seguretat de la partició arrel (amb tar: partimage sembla que no reconeix les particions ext4) per si necessito tornar enrere i m’he permès un descans.

I, fa una estona, mentre visitava un bloc que vaig descobrir ahir (Seamos realistas) i que té una secció setmanal dedicada a programes en línea d’ordres (Ncurses), m’he preguntat si podria emprar Elinks per publicar un post des de la interfície de Blogger. Recordo haver utilitzat el correu de Gmail de la mateixa manera, així que la idea no era tan esbojarrada. I vet-me aquí, escrivit tot un article que no sé ben bé si aconseguiré publicar, o si presentarà una estructura desastrosa (sense separar paràgrafs, per exemple), o ves a saber què.

Que per què m’ha vingut al cap una idea tan peregrina? Doncs perquè no tinc pressa, de moment, per posar Pneumàtix en condicions normals de treball, i m’ha semblat que podia ser divertit i educatiu treballar un parell de dies en mode text. I, la veritat, m’estic plantejant fer aquesta mateixa instal·lació sobre una targeta SD i, així, poder exercitar-me de tant en tant amb aquest entorn tan curiós.

Bé, us deixo: ha arribat el moment de la veritat i de veure si aconsegueixo publicar aquesta entrada…

Anuncis

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en clibuntu, consola, latitude 2100, netbook, pneumatix, ultraportàtil. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

11 respostes a Clibuntu 9.10

  1. Giorgio Grappa ha dit:

    SÍÍÍÍ! CLI RULES! SÍÍÍÍ!

    “L’edat dels entorns gràfics ha acabat: comença l’edat del CLI.”

  2. kukat ha dit:

    Uauuu
    m’encanta el post!
    Jo també vaig descobrir fa un temps el “Martes sin X” i la veritat és que és collonut!
    😀
    Jo gaste el links2 (que no se si considerar-lo de text, per què hi ha un mode bastant gràfic) i el lynx.
    Però no se m’havia passat pel cap fer una cosa semblant a la teua!
    enhorabona!
    jo de moment estic barallant-me amb el servidor en mode text, que és el que tenim que fer a classe!
    Jo també, en ASI … en 2on!
    Salutacions!
    🙂

  3. kukat ha dit:

    ostres per cert….
    has provat el Centerim, el “messenger” en mode text?
    🙂
    meravellós!
    hehehe

  4. Giorgio Grappa ha dit:

    He he he! Està vist que la consola no deixa de tenir el seu encant, eh, Kukat?

    Sí, vaig tastar Links2, Linx, w3m (o un nom paregut). Al final, em vaig quedar amb Elinks perquè sol donar una bona disposició en pantalla, respectant les columnes fins a un nivell molt bo. I quan van traure suport per a UTF-8, ja va ser massa; i el trobo molt intuïtiu.

    No, no he tastat el Centerim. Ahir vaig estar jugant una mica amb l’Irssi, que ja l’havia tastat feia temps. Però el provaré, ja ho crec que sí; i més ara, que he aconseguit configurar la wifi (sense sortir de “Clibuntu”: has provat wicd-curses?…).

  5. SiscoGarcia ha dit:

    Giorgio, t’has superat… has inventat un nou sabor d’ubuntu, el clibuntu, deixant els guibuntus de banda 😉

  6. Giorgio Grappa ha dit:

    De fet, Sisco, sempre l’hem tingut davant dels nassos: la possibilitat d’instal·lar un sistema base, sense interfície gràfica, sempre a estat a un F4 de distància.

    I el nom, doncs… estava cantat!

  7. SiscoGarcia ha dit:

    És clar que estava davant dels nassos, i segurament no ets l’únic a fer-lo anar, però s’ha de fer i tu ho has fet.

    Pel que fa al nom, és clar que hi havia la lletra però tu hi has posat la música 😉

  8. kukat ha dit:

    Doncs tinc un ordinador vell que de moment va amb Karmic Koala en text només. Li vaig llevar l’entorn gràfic…heheh.

    De fet vaig tindre Debian Lenny i vaig estar provant amb el ndiswrapper per als controladors del Speedtouch 121g per connectarme amb WIFI, i la única forma era amb la comanda:
    iwconfig wlan0 essid XARXA channel 11 rate auto
    hehe

    Per cert, molt interessant el elinks, el provaré a veure que tal!
    Salutacions!

  9. Giorgio Grappa ha dit:

    Sisco, 🙂 . El que està clar és que tinc (tenim, pel que veig) la diversió assegurada. Ara ja li he clavat LXDE i KDE Netbook Remix, que són els que, probablement, faré servir a la feina (més el primer que el segon, suposo); però aviat em firaré una targeta SD per instal·lar-hi Clibuntu i, aprofitant el /home i la swap de l’SSD intern, serà com tenir dos ordinadors en un.

    Kukat, a mi em va donar una mica de feina el tema wifi. Com que és llarguet i encara em falta fer-ho bé, ho explicaré més endavant; et dono una pista, però: wicd-curses 😉 .
    Ah, sí, Elinks és un dels indispensables, però fins i tot en un sistema gràfic. Tu saps que bé, no haver de veure res de publicitat quan navegues? I, si te’l mires amb calma, diria que no li falta res del que poden tenir els navegadors gràfics; almenys, de les coses realment indispensables i útils.

  10. SiscoGarcia ha dit:

    Tens raó en què tenim la diversió assegurada… i que duri 😉

    Em permeto fer-te una observació, sense ànim de polemitzar, pel que fa al Kubuntu Netbook Remix: em sembla que encara està una mica verdet (digues-li molt beta), t’ho dic perquè el Josep Ribes li havia posat a una màquina idèntica a la que faig servir jo i hi havia força diferència. És possible que aviat ho corregeixin però crec que t’aniria bé provar la unr (amb gnome), que està molt més provada i ja em diràs si hi ha diferència.

  11. Giorgio Grappa ha dit:

    M’encanta polemitzar, Sisco!

    Sí, és veritat, encara és, a tots els efectes, una beta (de fet, en el moment de començar la instal·lació, et surt un missatge que t’ho explica) construïda sobre una altra beta (ahir vaig instal·lar la Kubuntu Desktop sobre Asterix: el KDE 4.3 encara no està fi del tot, a veure si amb el 4.4 que està a punt de sortir…). Per això hi he afegit (tant al Pneumàtix com a l’Asterix) un bon LXDE al costat.

    El primer escriptori que li vaig clavar al Pneumàtix (després de llevar-li la Ubuntu 9.04 Desktop que portava i que anava molt bé) va ser la Ubuntu Netbook Remix. Ha millorat molt respecte a l’edició anterior: no va tan lent, la distribució dels elements en pantalla és més clara. Però em va donar problemes quan vaig voler fer una cosa tant simple com era canviar el fons de pantalla.

    Total, que encara no he decidit què faré al final. Potser deixo aquest KDE adaptat, que pot quedar molt bé quan toqui projectar alguna cosa a les criatures (“oooooh, camacuuuuu!”); però, als companys de feina, la idea és deixar-los bocabadats, esmaperduts i corpresos amb els vint segons que tarda en iniciar LXDE: el cas és fer proselitisme 😉 .

    Ah! I si vols provar una cosa lleugera i, al mateix temps, estètica, fes anar LXDE sobre Compiz: consumeix només unes 90-95 MB de RAM amb el cub i les finestres tremoloses, queda molt bé en un projector.

Deixa un comentari

