He vist la yum (o això espero)

Doncs, sí, cansat dels problemes que m’està donant l’Ubuntu Lucid de 64 bits sobre Obelix, he optat per instal·lar-hi el Fedora 13 (també de 64 bits) per veure si la cosa millora. El problema que vinc experimentant des de fa gairebé dos mesos és la congelació total del sistema sense previ avís ni símptoma; he provat a treballar sense Compiz, a instal·lar-hi els controladors de la targeta NVIDIA originals, a no emprar els programes sospitosos… però res no m’ha donat resultat.

L’altra opció era canviar a l’Ubuntu de 32 bits, però m’ha semblat que seria deixar sense utilitzar una bona part dels recursos-màquina que tant m’han costat, i he preferit provar, abans, amb aquesta altra distribució (que m’havia estat recomanada per algun bon company).

Ara, acaba l’actualització de més de quatre-cents paquets, estic instal·lant els programes imprescindibles i, en poques hores, tractaré de resoldre el tema de la targeta de vídeo (Compiz no va) i de wifi (ídem de lo mismo). I ja veurem si el sistema deixa de penjar-se. Ja us contaré.

(Per als que no hi estan familiaritzats, «yum» és el programa instal·lador de paquets en Fedora, equivalent a l’«apt-get» i a l’«aptitude» en la família Debian: aquesta és la “yum” que he vist.)

Powered by ScribeFire.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en distribucions, fedora, GNU/Linux, goddard, L'aventura del pingüí, obelix. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a He vist la yum (o això espero)

  1. avlas ha dit:

    espere que no però també podria tractar-se d’un problema de maquinari, alguna cosa que està fallant

  2. Giorgio Grappa ha dit:

    Benvingut, avlas.

    Sí, també ho he pensat. Espero poder descartar-ho amb aquesta prova; si no… em tocarà trucar al servei tècnic 😦 .

  3. MIquel ha dit:

    A mi un mòdul de memòria em va fer anar de corcoll força temps

  4. Giorgio Grappa ha dit:

    Benvingut, Miquel.

    Sí, aquestes coses són de mal detectar.

    De moment, Fedora porta 20 seguides sense fallar; és poc per quedar-me tranquil, de vegades ha trigat més de dos dies en petar, però ja va pintant bé.

Deixa un comentari

