Solucionat el problema de l’apòstrof en Abiword

Estava a punt de llençar la tovallola (i de llençar una pregunta a la llista dels ubuntaires) quan, de sobte, se m’han encès les neurones (rectifico: la neurona) i he començat a cercar en una direcció més fructífera.

He observat aquesta tarda que l’Abiword que tinc sobre el Fedora em feia el següent error: quan volia escriure un apòstrof, ell escrivia una doble cometa. He vist que passava el mateix amb l’Abiword sobre l’Ubuntu Lucid de 64 bits. En la resta d’aplicacions, l’apòstrof funciona com toca, de manera que el problema era de l’Abiword.

El Google no m’hi ha ajudat gaire: aquest problema no estava documentat en català, i el castellà no fa servir apòstrofs. He trobat alguna cosa (incompleta) en anglès (que ha resultat ser una traducció automàtica), però res d’utilitat.

De sobte, he pensat en cercar el problema en italià i en francès, que també fan servir l’apòstrof i que, amb més milions de parlants que el català, a algú li havia d’haver sortit el cigró negre. I així m’he trobat amb aquesta conversa a un fòrum, on, al final, un tal dotcom22 descobria i explicava la causa i la solució: per omissió, l’Abiword té activades les cometes intel·ligents (quina intel·lència!) i només calia desactivar aquesta opció: Edita / Preferències / Cometes intel·ligents : desmarquem la primera casella, tanquem la finestra de diàleg i ja ho tenim.

Em sap greu que, al llarg de la conversa del fòrum, un usuari comentava que Canonical està pensant en deixar de donar suport a l’Abiword; com que ni Ubuntu ni Kubuntu l’inclouen, em temo que es referien a deixar-lo fora dels repositoris. Em sembla haver sentit, també, algun rumor en el sentit que la Lubuntu (sabor ultralleuger, encara no oficial, d’Ubuntu, que fa servir l’Abiword) ho tenia magre. Llàstima.

Per sort, sempre hi ha alternatives.

Powered by ScribeFire.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada s'ha publicat en Informàtica, procés de textos, programari lliure i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Solucionat el problema de l’apòstrof en Abiword

  1. jorid diu:

    Gràcies per l’aportació, jo utilitzo l’abiword en el Lubuntu.

  2. Francesc diu:

    Gràcies Giorgio en la versió portable per windows també succeia i també s’ha arreglat.

  3. neus diu:

    Moltes gracies pel teu comentari! m’estava tornant boja per solucionar aixo de les cometes!!!

Deixa un comentari

