Els plans d’un fill de puta i els meus contraplans

Diu la premsa que un tal Terry Jones, fill de puta per part de pare i mare fins a la vuitena generació i pastor d’una petita i desafortunada església de Florida, ha declarat la seva intenció de commemorar els atacs a les Torres Bessones de l’11-S cremant públicament exemplars de l’Alcorà.

Aquesta mala entranya corrupta i retrògrada ha tingut la idea d’emprar els recursos més moderns (Facebook: tampoc no cal ser un geni) per difondre als quatre vents aquesta nefanda i nefasta idea. Si ho du a terme, desitjo que caigui sobre la pira i que rebi el càstig que es mereix (puc perdonar-me el desitjar aquestes coses; no podria perdonar-me la hipocresia de fingir que no les desitjo).

Qui crema un llibre, en realitat, voldria cremar-ne els lectors; quan no tingui por de les conseqüències, ho farà. Per això, i perquè em recordo sovint d’aquell poema de Martin Niemöller (que jo també atribuïa a Bertolt Brecht, i sembla que és un error), hi faré alguna cosa; per començar, recordar-vos el poema:

Quan els nazis van venir a buscar els comunistes,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era comunista,

Quan van empresonar els socialdemòcrates,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era socialdemòcrata,

Quan van venir a buscar els sindicalistes,
no vaig protestar,
perquè jo no era sindicalista,

Quan van venir a buscar els jueus,
no vaig protestar,
perquè jo no era jueu,

Quan van venir a buscar-me,
no hi havia ningú més que poguera protestar.

(Font: Viquipèdia)

I encara en faré un altra: declaro l’11 de setembre “Dia internacional de llegir l’Alcorà” i us convido a publicar-ne un fragment al vostre bloc. Jo ja tinc triat el meu. Suposo que no se m’escoltarà tant com a aquells, i potser se’m comprendrà encara menys; però, almenys, podré mirar als meus alumnes musulmans sense haver d’avergonyir-me de ser occidental.

Powered by ScribeFire.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en Opinió. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Els plans d’un fill de puta i els meus contraplans

  1. SiscoGarcia ha dit:

    «Olé tus huevos!»

    Per cert, molt guapo el poema, tampoc no sabia de qui era 😦

  2. Papapep ha dit:

    Com sempre, la gent confonent la gimnàstica amb la magnèsia, i així ens va.

    Collons de religions…

  3. vicicle ha dit:

    Què bon caporal haguera fet aquest maleït a “Fahrenheit 451”. M’abelleix publicar un fragment del magnífic llibre del Juan Vernet “Lo que Europa debe al Islam de España” com un intent de reivindicar el deute del món occidental cap a Orient. Et sembla adient?

  4. Giorgio Grappa ha dit:

    És bo, el poema, eh, Sisco?

    Doncs, sí, Papapep, coses que no tenen relació unes amb altres.

    I tant, vicicle! És una idea genial, molta gent no té ni idea de la quantitat d’autèntics ciments de la cultura que els devem. M’hi passaré a llegir-lo, ja ho crec.

  5. Claudia Nobre ha dit:

    Compartisc la teua indignació, però la veritat és que pense que a este IGNORANT se li ha donat massa bombo, és el que tenen els mitjans de comunicació, que filtren la informació com volen. I d’altra banda, internet, que és una eina genial, que ens permet democratitzar la informació i fer que arribe a totes bandes, també té esta part roïna (com totes les coses) que fa que estes iniciatives de bojos arriben a molta gent.

Deixa un comentari

