Bronca per suspendre alumnes «bonets»

Ja sabia jo que la tindríem. En veure la composició de l’equip docent de 1r ESO, on imparteixo la matèria de Català, sabria que tindria problemes.

Tinc per costum posar als alumnes les notes que acadèmicament es mereixen (vull dir, les crec que es mereixen en funció dels criteris pactats pel meu departament); això vol dir que, en el primer trimestre, els aprovats no arriben al 25%. I això és font de sorpreses.

És normal: són nens que vénen directament de l’escola, que estan acostumats a passar-se el dia pintat portades de tots els colors per a treballs de classe de dues pàgines, vidus de qualsevol tipus de contingut coherent; i arribo jo els dic que vull portades acadèmiques: en blau o en negre, lletra normal (res de retolar els títols), tipus de lletra «seriosos» (res de Comic sans), amb el títol del treball, el nom complet de l’alumne, el curs, el grup i la data ben visibles. I no ho entenen.

És normal: estan acostumats a passar la classe de Català fent els deures de Matemàtiques, i la de Matemàtiques, fent els de Socials; i arribo jo i els dic que han d’atendre les explicacions del professor que tenen davant en cada moment. I no ho entenen.

És normal: estan acostumats a passar-se la classe escrivint cartetes (d’amor: i tenen onze anys); i arribo jo i els les agafo i les llegeixo en veu alta davant de tota la classe. I no ho entenen.

És normal: estan acostumats a aprovar-ho tot si fan els deures cada dia, independentment que, el dia del control (la paraula «examen» és tabú) no demostren haver aprés absolutament res; i arribo jo i els dic que, si fan bé la meitat de l’examen i fan malament l’altra meitat, són tan bons com un metge a qui se li moren la meitat dels pacients, o com un arquitecte a qui se li cauen la meitat dels edificis. I no ho entenen.

 

El pitjor de tot és que és normal: estan acostumades (algunes mestres) a aprovar els nens de tal o qual família (de vegades, de tal o qual poble) perquè són «bonets»; i arribo jo i els dic que m’han fet una merda d’examen. I no ho entenen.

 

 

Però jo tinc una gran fe en els meus alumnes: crec que tenen capacitat per reaccionar i, per mèrits propis, aconseguir tot allò que els han estat regalant tota la vida, mentre els privaven de la satisfacció del treball ben fet. Afortunadament, la major part dels meus alumnes, en un moment o un altre, ho entenen.

(Quant de mal han fet els pedagogs, la LOGSE, la LOE –la LOCE, pobrissona, no va tenir temps– i la Belén Esteban, senyor, quant de mal han fet a aquest país!)

 

Anuncis

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada s'ha publicat en Educància i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Bronca per suspendre alumnes «bonets»

  1. Papapep ha dit:

    Com sempre, els que no fan bé la seva feina recriminen els que sí que la fan bé, o ho intenten remant contra corrent.
    Només diré que els professors dels que més bons records tinc del meu període educatiu és dels que em van fer suar tinta (sense arribar a la sang) per a fer-me aprendre i que realment m’emportés d’aquells anys alguna cosa més que un piló de records testosterònics.
    D’alguns que en aquell moment van intentar “posar-m’ho fàcil” (amb el temps he entès que realment s’ho posaven fàcil a ells mateixos), me n’ha quedat una imatge ben pobre i esllanguida, com de persones que no van tenir el més mínim interès en nosaltres, ni per la seva pròpia feina.

    Gràcies, Giorgio.

  2. avlas ha dit:

    em sembla una entrada molt bona. l’única cosa que no compartisc i estic fins i tot en contra és allò que dius que els pedagogs, en genèric, han fet molt de mal a aquest país (algú podria dir el mateix dels mestres, els arquitectes, els metges, els advocats, els funcionaris, els controladors aeris…). I la logse al meu parer també va introduir coses molt bones, com ara l’educació universal fins als 16 anys, si bé els mitjans i les maneres mai han estat les més adequades

  3. Retroenllaç: Bronca per suspendre alumnes «bonets» // la tafanera

  4. Norbux ha dit:

    Hola Giorgio,
    sóc mestre de primària, i recordo l’última reunió els de CS (cicle superior) esbroncant als de CMitjà. Què han fet, arriben sense saber fer això, i allò. Llavors, els de CM hem esbroncat als de CInicial que no saben llegir, ni entenen res del que aconsegueixen llegir. Després els de CI han anat als de Ed. Infantil a dir-los que no saben llegir, que no saben ni escriure el nom. I finalment les mestres d’ Ed. Inf. han cridat a les famílies, que han de col·laborar més en l’educació dels fills, etc…
    I en això s’ha trobat una solució: Programes Individualitzats (els antics ACI). Ara ja aproven, i si no passen el curs igualment, ja que ja van repetir el curs passat.

    Comparteixo amb tú l’indignació per la bronca. Però penso que hi ha una frase que hem de tenir en compte: “agarrar el bou per les banyes”. Als pares dels meus alumnes els he avisat! Aquests nadals toca plorar per poder aprovar al juny.

    No sé si la culpa és dels pedagogs que estan tots els dies a la classe i entenen perfectament la situació dels docents XD, o de les lleis que demanen CB i després avaluen resultats acadèmics XDD

    Al final el cap de turc som nosaltres!

    Ànims company!

  5. Pau ha dit:

    “estan acostumats a aprovar-ho tot si fan els deures cada dia, independentment que, el dia del control (la paraula «examen» és tabú) no demostren haver aprés absolutament res;”

    Ui, això em sona al que em passa a mi amb el pla bolonya aquest curs. La mediocritat ens atrapa a tots :O

    Ànims i a seguir lluitant per una educació digna tot i que els temps estiguin molt díficils en aquest àmbit 🙂

  6. socunmestre ha dit:

    Benvingut al club , però deixa als pedagogs en pau (potser si fossis més “pedagògic” agafaries el bou per les banyes i ja no haguessis suspès ni els primers treballs ni els primers exàmens (tabú ho serà al teu centre).I està molt bé que arribis donant canya a tot cristo i siguis el terror de les famílies de “bonets” que comentes que no s’han adaptat…però la funció de l’avaluació per natura (i qui no ho sàpiga que torni a la facultat de Ciències de l’Educació d’on hauria de sortir tota persona que es dediqui a la docència i no només els de primària, si el personal que hi ha dins els Instituts tinguessin més clar amb quines persones estan treballant i què necessiten potser deixarien de preocupar-se per portades en blanc i negre o per quina tipografia fan servir… Paciència, ja que dius que tens fe en ells, jo tinc fe en tu, aviat t’hauràs adaptat al teu alumnat… o és que pensaves que només s’adaptarien ells? Ah, i per a que deixar-ho clar gran part de l’articulat de la LOCE està viu a la LOE, i ja no explicaré allò de que la LOGSE mai va ser aplicada per gran part del professorat que va decidir venir a treballar per guanyar-se un sou més que per ser docents (que d’això els instituts en segueix estant ple).
    Això sí, la Belén Esteban ha fet molt mal, tant que jo ni la comentaria…ja saps: “que hablen de mi aunque sea mal”

Deixa un comentari

