Engegar Kubuntu Natty beta: problema solucionat amb kstartupconfig4

Si heu instal·lat la primera beta de la Kubuntu Natty Narwhal conservant intacta la partició /home d’un sistema anterior, potser us haureu trobat que, tot i engegar correctament, no aconsegueix arribar a l’escriptori KDE. Si us ha sortir al pas el missatge «kstartupconfig4 does not exist or fails. The error code is 4. check your installation.», és probable que les línies següents us ajudin a solucionar-ho.

Cercant per Sant Google, vaig trobar aquest fòrum on s’aconsellava esborrar o reanomenar el directori /home/usuari/.kde4. Obrint un terminal en la Natty, vaig veure que tal directori no existia; en canvia, hi havia el /home/usuari/.kde. Vaig reanomenar el directori, però no va funcionar. A continuació, vaig copiar-hi el directori /home/usuari/.kde que s’havia creat en una altra instal·lació (amb un /home nou de trinca); després, vaig reiniciar el sistema. En passar la pantalla de login, el sistema va començar a carregar-se (cosa que abans no feia); però es va aturar amb un nou missatge d’error:«No write access to /home/usuari/.ICEauthority»

Un altre cop des del terminal, vaig comprovar que el fitxer existia, però era propietat de root. Vaig fer un simple «sudo chown usuari:usuari .ICEauthority», vaig reiniciar el sistema i, aquest cop, sí que he entrat a l’escriptori. Hi vaig trobat un missatge: «Sistem Notification Helper Ha fallat una aplicació en aquest sistema (ara o anteriorment)». Tanmateix, sembla que ja funciona correctament (dins del que és una beta, és clar).

Dedueixo, doncs, que el contingut del directori /home/usuari/.kde de la Natty és incompatible amb el de les versions anteriors, i que és probable que ens trobem amb aquest problema si, en la instal·lació, estem conservant el /home anterior.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en Administració, kubuntu, kubuntu natty narwhal. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

