Petita odissea amb el router Conceptronic C150APRA2

Aquest matí se m’ha mort el router de Telefònica. No responia ni al on/off, per a desesperació meva: en ple pont aquedúctic de la Puríssima-Constitució, quant de temps podrien trigar els serveis tècnics del meu ISP a portar-me’n un substitut?

Presa del pànic, m’arrisco a comprar-ne un, i cau entre les meves mans un Conceptronic C150APRA2. El porto a casa, l’engego, i aviat m’adono que allò no rutlla normalment: puc descarregar el correu (amb Thunderbird), però no puc actualitzar els paquets del meu Ubuntu; puc accedir a les pàgines de Gmail i de Google i fer-hi qualsevol cerca, però, si clico sobre els enllaços, en la major part dels casos no m’obri cap pàgina. Una hora eterna barallant-me amb la configuració d’adreces IP, màscares de subxarxes, passarel·les i DNS no em porten a enlloc (tret de a constatar que allò no rutlla: sembla que només tinc mig Internet; Inte, vaja).

Entre els símptomes que hi observo, hi ha un que em sorprèn molt i molt: els ping funcionen correctament, sigui cap al router, sigui cap a una IP numèrica o cap a un dels servidors habituals. També funcionen quan els dirigeixo als servidors que contenen les pàgines que no puc carregar. Intrigant i gens lògic.

Aprofito que sant Google és una de les poques pàgines accessibles i començo a investigar. Aviat trobo un enllaç que sembla apuntar a aquesta problema; però, ah!, l’enllaç no es materialitza, és una d’aquelles pàgines que no es carreguen mai.

Per sort, recordo aquella propietat de Google que mai no havia considerat interessant: les imatges de les pàgines emmagatzemades al propi Google. Selecciono la versió guardada d’aquesta pàgina i, com que es troba als servidors Google i aquestes (afortunadament) sí que em permet llegir-les, arribo a una conclusió: sembla que cal actualitzar el firmware del dispositiu.

Una cerca més i trobo una bonica pàgina de Conceptronic que també aquest cop és accessible (això sí que ha estat una xamba). Hi trobo el firmaware que necessito i, igualment important, un manual d’instal·lació en una llengua romànica (visca l’Imperi Romà i l’emperador Marcus Ulpius Traianus!). Segueixo fil-per-randa les instruccions i vet aquí que en pocs minuts torno a navegar vent en popa, a tota vela, amb deu canons per banda, Àsia a un costat, Europa a l’altre (enfonsant-se, això sí) i, allà al davant, un vaixell pirata d’on m’arriben les veus aiguardentoses d’una tripulació amb un baix nivell de sang en les venes:

«Quinze homes

sobre el cofre del mort!

Rom! Rom! Rom!

mil ampolles de rom!»

Quin ensurt, nois…

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en Administració, documentació, internet, maquinari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

