Us desitjo bon Nadal, president Mas

«Prendre al proïsme els mitjans de subsistència és matar-lo,
i privar del sou un treballador és assassinar-lo.»

Sir, 34,26-27

 

I no estic insinuant que el conseller Mas-Colell i el president Mas siguin una parella d’assassins: només un fanàtic interpretaria la Bíblia literalment, i jo no ho sóc pas. Si cito el Siràcida és perquè em pensava, innocent de mi i mal informat, que la gent de CiU era catòlica i apostòlica i romana. Reconec el meu error.

El que no tinc tant clar és que aquest parell d’individus siguin capaços de reconèixer el seu. Perquè, no ens enganyem, les declaracions de Mas-Colell assumint la responsabilitat de la maniobra no signifiquen res si no van acompanyades de la dimissió immediata i irrevocable.

Tampoc no em resulten gens creïbles les explicacions sobre el com i el perquè. :

  • No, no em crec que no es pugui reprogramar un sistema informàtic perquè la retenció per l’IRPF de la paga extra que no se’ns ha pagat no se’ns apliqui sobre la paga normal.
  • No, no em crec que no haver informat els treballadors sobre el «detall» de l’IRPF hagi estat un error: en el mateix moment que van anunciar el retard en el pagament de l’extra, podien i estaven obligats a explicar que aquesta retenció s’aplicaria sobre la paga normal.
  • No, no em crec que deixar més de 200.000 famílies, en vespres de Nadal, amb uns ingressos inferiors a la meitat dels que esperaven, i inferiors en un 25% a la paga normal, sense avís previ, sigui preferible a haver de fer una mica més de paperassa en primavera del 2013 per corregir la declaració d’hisenda d’enguany: com a mínim, no ens agafarà desprevinguts (i suposo, no ho sé, que també en podríem fraccionar el pagament).
  • No, no puc pagar ni regals ni cava català amb paraules, de manera que la promesa de cobrar només el 80% de l’extra el 28 de desembre no em serveix de gaire; ni a mi, ni als botiguers catalans, que suposo que també patiran una disminució en les vendes durant aquests dies.
  • Dir que ens pagaran el dia dels Innocents és una broma de molt mal gust: més que innocent, em sento idiota. Perdó, volia dir IDIOTA, amb majúscules i negreta.
  • I, no, no se’ns oblida que els diputats sí que cobraran la paga extra de Nadal amb l’excusa que el Parlament no té problemes de tresoreria. Era aquesta la innocentada?

 

Acció i reacció

Les coses, però, no quedaran així. Els funcionaris estem cansats d’haver de pagar les factures produïdes per la mala administració (o per pràctiques que estan sent investigades pels tribunals). Als funcionaris, ja se’ns ha reduït el sou fa més d’any i mig (parlen d’un 5% de mitjana; no conec cap cas inferior al 7%), i se’ns continua parlant de sacrifici, un sacrifici que, però, no se’ns demana, sinó que se’ns imposa.

Quina mena de reacció? No, president, no es faci il·lusions: no estem disposats a fer una vaga perquè ens redueixin encara més les nòmines; no estem disposats a fer una vaga perquè vostè ens faci discursos sobre l’esperit de sacrifici; no estem disposats a fer vaga per enemistar-nos amb una població que vostès ja han posat en contra nostra. No, res de tot això. De possibles reaccions, n’hi ha moltes. Espero que la meva proposta li alegri el Nadal.

La meva proposta és ben senzilla: invito els funcionaris a anar al banc i treure tots els estalvis; sobretot si es tracta d’entitats catalanes. No, no us deixeu entabanar si us diuen que la banca no té la culpa de la crisi: la banca és còmplice dels especuladors que ens portat a aquesta situació; la banca és còmplice d’una casta política corrupta; la banca concedeix crèdits als partits i s’oblida de cobrar-ne ni els interessos, a canvi de sucosos negocis amb les administracions públiques.

I, més concretament, la banca catalana.

Així que, no ho dubteu: són els vostres diners. Però, afanyeu-vos: també eren vostres els diners que no heu cobrat, aneu amb compte no us treguin també els diners del banc.

Després, també podríem visitar les botigues del barri i explicar als comerciants perquè ens veiem obligats a mantenir el consum, durant aquests dies, a només un 75% del que és habitual. Estaria bé explicar-los qui té la culpa que un part dels seus clients hagin de renunciar a celebrar la gran festa hivernal del consumisme.

Què aconseguirem amb aquesta mesura? Doncs, si els més de 200.000 funcionares traiem els diners del banc i expliquem en les sucursals que, fins que no cobren el 100% del que se’ns deu, no els hi tornarem, haurem convertit el nostre problema en un problema de la banca. I, sí, la banca es queixarà al president, i el president farà més cas de la banca que de nosaltres, pobres treballadors que votem (els que votem) i callem; o que ens deixem callar.

Aquesta, per tant, és la meva proposta, senzilla, legal i, espero, contundent: #funcionaribuidaelbanc abans que et prenguin, un cop més, el que és teu.

 

 

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Us desitjo bon Nadal, president Mas

  1. SiscoGarcia ha dit:

    Genial Giorgio.

    Per la meua part avui he pres la determinació de descansar abans de treballar; potser m’ho puc permetre pel perfil d’alumnat que tinc, però els he explicat la situació i els he dit que enlloc de preparar-me les classes a casa abans de venir a l’institut ho faré allà mateix, i és el que estic fent… això sí, amb el icedove connectat (estic flipant amb una debian testing amb gnome3).

    Sap greu que paguin la meua ràbia els alumnes però han entès el que els he explicat i ara mateix estan estudiant per un examen que tenen a última hora.

    Seguirem parlant.

  2. Sí, Sisco, cal trobar alternatives a la feina de classe que ens permetin, sense infringir cap norma, ajustar el nostre esforç i el nostre temps treballat al que realment ens paguen: una cosa és dedicar-nos a aquesta feina amb il·lusió, una altr molt diferent és deixar que ens converteixin en una ONG de babaus.

    Bon Nadal, Sisco!

  3. SiscoGarcia ha dit:

    Sí que m’ha provat el Nadal, ja veus que fins avui no m’havia tornat a mirar l’apunt i no sabia que m’havies respost.

    Esperem que el nou any ens porti bones novetats.

    Feliç 2012!

Deixa un comentari

