Poder o no poder (engegar des d’un disc extern)

La setmana passada em vaig firar un disc dur extern, un Toshiba Store.e alu 2s; per curiositat, vaig conservar els fitxers que portava de fàbrica i, tot seguit, el vaig particionar i formatar convenientment per instal·lar-hi la Beta 1 de la Lubuntu 12.04 Precise Pangoline: ja fa temps que utilitzo les instal·lacions «nòmades», que em permeten emprar el meu sistema des de qualsevol màquina i, la veritat, ja no sabria prescindir-ne.

Toshiba Stor.e Alu 2S

Imatge propietat de Toshiba

Després d’una setmana llarga treballant amb tota comoditat des del sistema que havia instal·lat en ella, m’ha pegat per examinar els fitxers que portava i que havia guardat. En llegir el manual d’instruccions, un bonic PDF poliglota, arribo a l’apartat de preguntes freqüents i em trobo amb la següent perla:

P: ¿Puedo arrancar el sistema desde la unidad?

R: No, porque Windows no admite el arranque desde unidades de disco duro externas.

Fixeu-vos bé en la relació entre la pregunta i la resposta: «Puc iniciar el sistema des de la unitat?» Home! Jo porto més d’una setmana fent-ho amb aquesta unitat concreta, i farà més de quatre anys que ho tinc com a pràctica habitual, de manera que la resposta hauria de ser afirmativa: i tant que hi pots, home! Tanmateix, la resposta és negativa: si Windows no ho pot fer, vol que no es pot fer, com si Windows fos l’únic sistema operatiu que existeix.

No sé que en pensareu vosaltres, però que una multinacional (i sabem que Toshiba no deixa de ser un exemple més en un mar de casos similars) tingui una visió tan «windowscentrista» del maquinari fins al punt de donar informació falsa (vinga, va, serem bons i direm «errònia») sobre els seus propis productes em produeix una sensació de manca de professionalitat que, sincerament, em porta a desconfiar de la qualitat de la marca (de la mateixa manera que no em fio dels «tècnics» que només entenen de Windows).

Mentre els de Toshiba es decideixen a posar-se al dia, jo continuaré iniciant amb un GNU/Linux des d’aquesta unitat que, en teoria, no ho pot fer.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en Administració, arrancada, GNU/Linux, Informàtica, instal·lació, maquinari, programari lliure, Windows. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

