De Vim a Emacs

Encara no fa ni tres setmanes que l’amic Norbux em va presentar Emacs i l’Org-mode. Ens vam trobar a la festa de versió d’Ubuntu Saucy, a Flix, i li va cridar l’atenció la meva samarreta «vimosera» (negra, amb les lletres :wq blanques ben destacades) i va comentar que ell se n’hauria de fer una que digués C-x C-c o alguna cosa similar, ja que ell emprava Emacs.

No, no hi va haver cap guerra d’editors: ens vam dedicar a comentar per a què els fèiem servir, i com. Per la tarda, Norbux em va mostrar com funcionava Emacs amb l’Org-mode, un mode de treball pensat especialment per a editar documents estructurats, agendes, etc. Em vaig quedar bocabadat i amb moltes ganes de provar-lo; sobretot, quan em va comentar que, amb molta facilitat, es podia exportar a format ODT, una cosa que jo no havia aconseguit encara combinant Vim amb txt2tags.

Per si encara no en tenia prou, va afegir que es podia publicar directament en el blog, o participar en un xat, o navegar per Internet, o rebre i enviar correus, i tot això sense sortir d’Emacs. Alguna cosa havia llegit sobre les possibilitats d’Emacs per a fer-ho tot (tot allò que es representi amb text), però és ben diferent que t’ho expliqui un company ubuntaire. De manera que m’hi he posat de cap aquestes tres darreres setmanes (poc més de dues i mitja, en realitat).

I, si esteu llegint aquest post, voldrà dir que, a més d’haver-me familiaritzat amb l’edició de textos estructurats (exportant-los amb èxit com a HTML i com a ODT), a més d’haver començat a emprar llistes de feines pendents, a més d’haver entrat a l’irc i xatejat des d’Emacs, a més d’haver navegat per Internet des d’Emacs mitjançant emacs-w3m… A més de tot això, hauré aconseguit instal·lar i configurar Org2blog i publicar aquest post directament des d’Emacs.

I tot això i alguna cosa més en menys de tres setmanes. Decididament, Emacs és més senzill que Vim, més potent i més flexible.

Moltes gràcies, Norbux: m’has canviat la vida!

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada ha esta publicada en emacs, org2blog. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a De Vim a Emacs

  1. SiscoGarcia ha dit:

    Collons Giorgio, quin canvi, oi?
    L’hauré de provar… però no sé d’on trauré el temps 😦

  2. Giorgio Grappa ha dit:

    Encara no m’ho crec ni jo, Sisco: és més fàcil d’aprendre que Vim i s’hi poden fer moltes més coses 😀

    Una altra cosa que agrair-li a l’Stallman, el pare de la criatura.

    A veure si, en uns dies, penjo una llista d’enllaços útils, per si t’hi animes.

  3. Norbux ha dit:

    Ei, fantàstic! la veritat és que tots dos editors són molt bons. Tot i això jo vaig apostar per Emacs, en especial per trobar allò que volia fer, i sempre des del mateix editor.
    Sempre surt alguna joguina nova (mode) per a emacs…. ara mateix estic piulant a twitter des de emacs http://www.emacswiki.org/emacs/TwitteringMode

    L’org-mode i org2blog, són modes super interessants, la veritat és que t’has posat al dia en emacs molt ràpid! Felicitats!

    C-x C-c
    😉

  4. Giorgio Grappa ha dit:

    Tinc un gran deute amb tu, Norbux, i no només per la utilitat innegable d’Emacs i les seves extensions, sinó perquè m’has obert un camp inacabable on investigar i descobrir coses noves, i això és el que més em diverteix.

    De fet, de cara a un nou model de samarreta, però, estic pensant més bé en un C-x C-f : un principi, més que no pas un final 😉

  5. luther_blissett ha dit:

    Emacs és l’editor dels dèus… ho és tot…

Deixa un comentari

