L’autisme d’identi.ca

Ja fa temps que la xarxa social basada en programari lliure identi.ca va abandonar Status.net i va passar a basar-se en pump.io (cito de memòria, potser m’equivoco). Ignoro els avantatges tècnics del canvi; però, dels amics que encara la fan servir, de tant en tant m’arriben comentaris positius sobre les millores en les noves utilitats. Me n’alegro, per ells i per la comunitat d’usuaris de programari lliure. Tanmateix, a mi no m’ha anat tan bé el canvi.

Per casualitats de la vida, en aquell moment històric feia temps que no emprava identi.ca. Quan em vaig assabentar del canvi, fins i tot havia oblidat la meva contrasenya (error de principiant, ja ho sé). I, per acabar d’adobar-ho, sembla que, en donar-m’hi d’alta, no havia introduït una adreça electrònica de referència. Total, que fa mesos que no puc accedir-hi de cap de les maneres.

El que m’irrita, però, no és això, sinó el pèssim sistema d’avisos d’error que té l’identi.ca actualment: sempre et contesta An error ocurred, i apanya’t com pugues. És a dir, cap pista ni una: intento accedir-hi amb contrasenyes probables i An error ocurred; intento recuperar la contrasenya original i An error ocurred; intento crear-hi un nou compte i An error ocurred. Faça el que faça, An error ocurred, i no es molesta a dir-me si m’estic equivocant d’usuari o de contrasenya, o si la creació de nous usuaris està deshabilitada o limitada. Res de res.

Aquesta despreocupació pels problemes de l’usuari no és gens habitual en el món del programari lliure, i per això em molesta que es produeixi en un àmbit, el de les xarxes social, on el PL no arriba a popularitzar-se (més per la manca d’un màrqueting eficient que per cap altre motiu).

De tota manera, la meva queixa és, sobretot, teòrica i per pura fidelitat al programari lliure: ara mateix, estic desaparegut de totes les xarxes socials que solia emprar per manca de temps; ni tan sols escric apunts al blog, i no és per falta de temes a tractar. Tanmateix, m’agradaria poder recuperar el meu compte o crear-ne altre de nou. Paciència.

Quant a Giorgio Grappa

Algú fa cas de les coses que els blocaires escriuen sobre ells mateixos? El comentari més sincer que he llegit als "about me" és aquell de: "si vols saber res de mi, pots llegir el meu bloc."
Aquesta entrada s'ha publicat en programari lliure i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

