Nosotros, los caídos: la meva manera de celebrar Sant Jordi

I què millor ocasió que el Dia Internacional del Llibre per publicar —per regalar-vos— el primer treball que em van premiar fa un grapat d’anys? Nosotros, los caídos té una gènesi curiosa; jo diria que m’havia passat tota la vida preparant-me per a escriure’l, però no n’era conscient. Els meus records d’infant el van bastir, independents de la meva voluntat. En certa manera, aquell part tenia molt d’escriptura automàtica.

Es tracta d’un llarg poema dividit en sis fragments de 15 versos. No, jo no he viscut les situacions que s’hi descriuen: les vaig heretar de la memòria dels meus iaios, Lluís i Tomàs, que m’havien narrat un i mil cops les seves batalletes de la guerra, i és de justícia, doncs, que els el dediqui.

Nosotros, los caídos

Aquest poema va obtenir el Premi al millor recull de poemes en castellà en el certamen Marc Granell, d’Almussafes, el 1999. El jurat estava format pel Marc Granell en persona, acompanyat per Manel Alonso i Català i per José Antonio Mateo Albeldo. Va ser publicat aquell mateix per l’Ajuntament d’Almussafes, en forma de plaquet i junt els altres tres treballs premiats. Ara el podeu obtenir a través de l’enllaç del primer paràgraf, o clicant sobre la portada; el trobareu en els formats pdf i epub.

La portada és una fotografia de Cèsar Casellas que representa el poble de Corbera d’Ebre, destruït durant la Batalla de l’Ebre. Ha estat publicada sota la llicència  Creative Commons Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 2.0 Genèrica (CC BY-NC-SA 2.0); per tal de respectar-la al màxim, he adaptat exactament la mateixa llicència per al meu poemari.

Que gaudiu de la lectura, i bon Dia del Llibre!

Aquesta entrada s'ha publicat en cultura, Literatura, poesia i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Nosotros, los caídos: la meva manera de celebrar Sant Jordi

  1. Retroenllaç: Nosotros, los caídos | Paraules sense escrúpols

Deixa un comentari